کد خبر: ۲۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
درحال حاضر محصول بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی از سوی بیشترشرکت‌های بیمه‌‌‌ای از جمله شرکت بیمه سامان با پوشش‌‌‌ها و تعرفه‌‌‌های متنوع ارائه می‌شود.

به ‌‌‌طور معمول بیمه‌‌‌گران پایه، هزینه‌‌‌های خدمات درمانی را تا‌درصد معینی پوشش می‌دهند و به همین دلیل بیمه شدگان باید هزینه مازاد بر سهم بیمه پایه را شخصا پرداخت کنند. درحقیقت، میزان سهم خسارت پرداختی بیمه‌‌‌های پایه برای هزینه‌‌‌های درمانی و عدم‌پوشش بسیاری از خدمات بیمارستانی و پاراکلینیکی از سوی بیمه‌‌‌گران پایه، باعث شده تا تهیه بیمه‌‌‌نامه درمان تکمیلی به یکی از نیازهای اساسی هر فرد تبدیل شود.

درحال حاضر محصول بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی از سوی بیشترشرکت‌های بیمه‌‌‌ای از جمله شرکت بیمه سامان با پوشش‌‌‌ها و تعرفه‌‌‌های متنوع ارائه می‌شود.

این بیمه، هزینه‌‌‌های مختلف خدمات درمانی و پزشکی مانند دندان‌پزشکی، نازایی، بستری، جراحی سرپایی و حتی بیماری‌‌‌های سختی مانند سرطان یا حمله قلبی را تا سقف تعیین شده در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش‌‌‌های گسترده و کامل بیمه نامه درمان تکمیلی درمقایسه با بیمه‌‌‌های پایه، این محصول را به یکی از بیمه‌نامه‌‌‌های پرطرفدار در کشور تبدیل کرده است. تقریبا تمامی سازمان‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌ها این بیمه‌نامه را برای کارمندان خود تهیه می‌کنند.


بیمه درمان تکمیلی خانواده سامان
شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه‌‌‌نامه‌های درمان تکمیلی را اغلب به صورت گروهی ارائه می‌کنند، اما شکی نیست که تمام افراد جامعه نمی‌توانند تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی این بیمه‌نامه را تهیه کنند. درهمین راستا، شرکت بیمه سامان از سال ۱۳۹۶ اقدام به ارائه طرح «بیمه درمان تکمیلی خانواده» برای مشتریان خود کرده است. ناگفته نماند که بیمه‌نامه درمان تکمیلی خانواده شرکت بیمه سامان با توجه به تعداد اعضای خانواده شامل تخفیف می‌شود که همین مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این بیمه‌نامه است.

میزان حق بیمه پرداختی در بیمه‌نامه درمان تکمیلی خانواده بیمه سامان به میزان سقف تعهدات انتخابی بیمه‌نامه و نوع پوشش‌‌‌های آن بستگی دارد و اگر بیمه‌گذار سقف تعهدات بیشتری را انتخاب کند، مبلغ حق بیمه انفرادی هم بیشتر می‌شود. نکته قابل‌توجه اینکه درگذشته امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی برای افراد فاقد بیمه پایه ممکن نبود اما درحال حاضریکی دیگر از مزیت‌‌‌های بیمه درمان تکمیلی سامان، حذف لزوم بیمه پایه از شرایط خرید این بیمه‌نامه است.

ازسوی دیگر، شرکت بیمه سامان برای رفاه حال مشتریان خود شرایط پرداخت اقساطی را در بیمه‌نامه درمان تکمیلی خانوادگی و انفرادی فراهم کرده درصورتی که بیمه‌گذاری حق بیمه خود را نقدی پرداخت کند از تخفیف ویژه برخوردار می‌شود. برهمین اساس، شرکت بیمه سامان «بیمه درمان تکمیلی خانواده» را در قالب چهار طرح « عقیق، سرو، سپیدار و افرا» ارائه می‌کند. شرکت بیمه سامان، بیمه درمان تکمیلی خانواده را برای مشتریان از ابتدای تولد تا ۶۰ سالگی با یک نرخ حق بیمه صادر می‌‌‌کند و درصورتی که فرد بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن داشته باشد مبلغ حق بیمه وی شامل ۵۰‌درصد اضافه نرخ خواهد شد. درعین حال، شرکت بیمه سامان برای مشتریان وفادارخود که دربازه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال تمام قرار دارند هم بیمه‌نامه درمان تکمیل خانواده را صادر می‌کند.

باید توجه داشت که یکی دیگر از مزیت‌های بیمه‌های تکمیل درمان شرکت بیمه سامان، وجود شرکت درمانت به عنوان مرکز پرداخت خسارت بیمه‌های درمان این شرکت است. چراکه نحوه اعلام و دریافت خسارت از سوی بیمه‌گذاران را تسهیل می‌کند. شرکت بیمه سامان برای رفاه و دسترسی مناسب بیمه‌گذاران خود به خدمات درمانی مطلوب با مراکز درمانی بسیاری در نقاط مختلف کشور طرف قرارداد است. در صورتی هم که مرکز درمانی مورد نظر بیمه شده در مراکز طرف قرار‌داد بیمه سامان نباشد، بیمه‌گذار با ارائه مدارک موردنیاز به شرکت بیمه سامان هزینه‌های خود را دریافت می‌کند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: