کد خبر: ۲۱۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
بانک سینا در سال‌های اخیر شرایط مناسبی را در حوزه بانکداری از خود به نمایش گذاشته‌است. کسب رتبه نخست در شفافیت، کسب درآمد مناسب از عملکرد خود و پرداخت تسهیلات خاص برای در بالاترین میزان از جمله مواردی هستند که از بانک سینا، یک بانک خاصی ساخته است.

بانک سینا در سال‌های اخیر شرایط مناسبی را در حوزه بانکداری از خود به نمایش گذاشته‌است. کسب رتبه نخست در شفافیت، کسب درآمد مناسب از عملکرد خود و پرداخت تسهیلات خاص برای در بالاترین میزان از جمله مواردی هستند که از بانک سینا، یک بانک خاصی ساخته است.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ مدیرعامل بانک سینا چندی پیش، سرمایه اصلی بانک را نیروی انسانی کارآمد دانسته و گفته بود که نیروی انسانی متخصص و کارآمد، ضامن موفقیت طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سیناست.

با همین دیدگاه، بانک سینا در سال‌های اخیر رتبه‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف، کسب کرد. بانک سینا در پنج سال گذشته رتبه های خاصی را حوزه های مختلف کسب کرد. در سال 1395 این بانک رتبه نخست شفافیت در بین بانک ها را کسب کرده بود در سال 1400 هم در ارزیابی بانک مرکزی از عملکرد نظام بانکی در شاخص های بانکداری الکترونیک، بانک سینا حائز رتبه برتر کشور شد. این رویه تا امروز ادامه داشته و در اخرین تحول، در روزهای اخیر، طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی بانک مرکزی در سامانه آرش، بانک سینا با ۱۰ پله صعود، رتبه دوم نظام بانکی در مجموع شاخص‌های ارزیابی این سامانه را کسب کرد.

این بانک با تقویت توانمندی‌ها و قابلیت‌های زیرساختی و فناورانه با تأکید بر امنیت در ساختارها، همچنین چابک‌سازی و تسریع در فرایندها، ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مشتریان را در عین رعایت دستورالعمل‌‌ها و آئین‌نامه های مرتبط با شفافیت، در دستور کار قرار داده است. این گزارش حاکی است که بانک سینا در سال گذشته توانسته با کسب امتیازات مطلوب، رتبه دوم در گروه بانکی و مؤسسات مالی را در شاخص‌های عملکردی سامانه آرش به خود اختصاص دهد. سامانه آرش، نظام رتبه‌بندی بانک مرکزی است که ریسک فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های همکار آنان را ارزیابی و توصیه‌هایی را در این خصوص در نحوه سرمایه‌گذاری‌ها ارائه می‌کند.

بانک سینا که در سال گذشته، رشد 90 درصدی درامد از محل کارمزد را کسب کرده بود در نخستین ماه امسال، نشان داده که 30 درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد عملکردی را تجربه کرد. این بانک در یک ماهه ابتدایی سال از محل اعطای تسهیلات، حدود شش هزار و 161 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

علاوه بر این موارد، بانک سینا رتبه نخست شبکه بانکی در پوشش بودجه تسهیلات فرزندآوری را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در راستای اجرای قانون بودجه سال 1401، سال گذشته سهم هر یک از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را تعیین کرد که بانک‌ها مکلف شدند در قالب بودجه تخصیص‌یافته، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. عملکرد بانک‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که بانک سینا توانسته است با پوشش 72 درصد از بودجه تخصیص یافته در اعطای این تسهیلات، رتبه نخست درصد پوشش بودجه تسهیلات فرزندآوری را در نظام بانکی کسب کند.

غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا پیش از این گفته بود که با توجه به رسالت‌های این بانک در حوزه بانکداری اجتماعی، اعطای تسهیلات موضوع تبصره 16 قانون بودجه شامل تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و... را در اولویت پرداخت‌های تسهیلاتی خود قرار داده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: