کد خبر: ۲۱۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
توسعه بازارهای بزرگ اقتصادی، دو مولفه اساسی دارد که در مرحله نخست باید نیازسنجی در دستور کار قرار گیرد و در بخش بعدی موضوع اقناع مخاطب برای خرید خدمات و محصولات از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

مجید بهزادپور گفت: توسعه بازارهای بزرگ اقتصادی، دو مولفه اساسی دارد که در مرحله نخست باید نیازسنجی در دستور کار قرار گیرد و در بخش بعدی موضوع اقناع مخاطب برای خرید خدمات و محصولات از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

 رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و هفته روابط عمومی پیام تبریک صادر کرد؛ در این پیام آمده است؛

ساختن فرهنگ برای داشتن جامعه ای آگاه، مرفه و کم دغدغه یک ضرورت اجتماعی است و علمای علم ارتباطات و فعالان حوزه مهندسی کلام و دانش، پرچم پیشتازی را در میدان فرهنگسازی را بر دوش می کشند.
توسعه بازارهای بزرگ اقتصادی، دو مولفه اساسی دارد که در مرحله نخست باید نیازسنجی در دستور کار قرار گیرد و در بخش بعدی موضوع اقناع مخاطب برای خرید خدمات و محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
روابط عمومی های صنعت بیمه بر اساس تکالیف قانونی خود در نوک پیکان شفاف سازی و تنویر و اقناع افکار عمومی قرار دارند اما ماموریت ویژه تری نیز بر عهده آنان است که “همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای” نام دارد.
بنابراین می توان “بازارسازی” را از دریچه روابط عمومی ها به فرایندی تعبیر کرد که در آن محصولات و خدمات بیمه ای با سرعت و سهولت بیشتری به دست مخاطبان می رسد.
به همین خاطر ادارات و واحدهای روابط عمومی صنعت بیمه باید قدرت تسلط خود را به تمامی اخبار، رویدادها و ظرفیت های پیدا و پنهان بیمه ای افزایش داده تا سهم بیشتری از بازار بیمه را به مجموعه متبوع خود اختصاص دهند.
برای ایفای ماموریت راستین و جدی عرصه ارتباطات بیمه ای باید ساختار روابط عمومی ها تقویت شود و مدیران و کارشناسان این حوزه با درک واقعیت های اقتصادی، حقایق اجتماعی و معادلات بازار به فعالیت های خود ادامه دهند.
حضور جدی در رسانه های گروهی، تربیت نسل تازه خبرنگاران و بیمه نویسان، ورود به حوزه تبلیغات کارآمد، شکل دهی ارتباطات درون سازمانی، افکارسنجی و آینده پژوهی از مهمترین مسئولیت هایی است که برای روابط عمومی ها طراحی شده است.
بر خود فرض می دانم فرارسیدن روز ارتباطات و همچنین هفته روابط عمومی را به تمامی فرهنگ سازان بیمه باور و دلسوزان بیمه یاور، شادباش گفته و دوام توفیق همه عزیزان فعال در این عرصه را از درگاه حضرت حق خواستار شوم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: