کد خبر: ۲۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 17 May 2023
وزارت کشور عراق اعلام کرد: از این پس مبادله به دلار در این کشور جرم‌انگاری شده و با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد: از این پس مبادله به دلار در این کشور جرم‌انگاری شده و با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

به گزارش  نشنال نیوز، دولت عراق در تازه‌ترین اقدام برای کنترل بازار سیاه ارز این کشور، مبادله دلار توسط مردم عراق را توسط وزارت کشور ممنوع کرد.

دینار واحد پول ملی این کشور است و تعهد مردم در انجام تراکنش‌های مالی به دینار به‌جای ارزهای خارجی به گسترش حاکمیت و قدرت دولت و اقتصاد عراق منجر خواهد شد. معامله به دیگر ارزها تخلفی است که با برخورد قانونی مواجه خواهد شد. کسانی که به دنبال تضعیف دینار عراق و اقتصاد این کشور هستند مورد بازخواست قرار می گیرند.

همچنین یحیی ال اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق درخصوص ممنوعیت معاملات دلار در عراق به ایبنا گفت: معاملات با دلار در عراق مثل بسیاری از کشورهای دیگر در جهان، ممنوع است. ممنوعیت معاملات دلار در عراق در راستای مدیریت بازار ارز عراق بوده و هیچ اثری بر مناسبات ارزی ایران و عراق ندارد.

وی افزود: مناسبات اقتصادی و ارزی با کشور عراق به نحو مطلوب انجام می‌شود و اقدامات بسیاری نیز در سال گذشته در جهت تسهیل این مناسبات انجام شده است. سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار به کشور عراق صادرات انجام شد. با اقدامات انجام شده چشم انداز مناسبی برای افزایش مناسبات با عراق در سال ۱۴۰۲ شکل گرفته است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: