کد خبر: ۲۱۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 15 May 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه نوین در سه سال مالی گذشته همواره رشد قابل توجهی را در تولید حق بیمه داشته و توانسته عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. در سال 1399 رشدی بالای رشدی 39 درصد، در سال 1400 رشد 47 درصد و در اذر 1401 رشدی 54 درصدی را تجربه کرد.

بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛ بیمه نوین در سه سال مالی گذشته همواره رشد قابل توجهی را در تولید حق بیمه داشته و توانسته عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. در سال 1399 رشدی بالای رشدی 39 درصد، در سال 1400 رشد 47 درصد و در اذر 1401 رشدی 54 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛  رشد عملکردی شرکت بیمه نوین به دلیل هدف‌گذاری های مناسب و همچنین کنترل ریسک انجام شده‌است. این شرکت در سال 1401 احتمالا سودآوری مناسبی را برای سهامداران خود محقق خواهد کرد و در مجمع عمومی وضعیت خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. چرا که بر اساس این گزارش، بیمه نوین موفق شد در سال 1401 با کسب پرتفوی 3000 میلیارد تومانی، بیش از 120 درصد از بودجه پیش‌بینی شده در استراتژی‌های خود را محقق کند. همچنین پرتفوی محقق شده در بیمه نوین نسبت به سال گذشته از 50 درصد رشد برخوردار شده است.

این گزارش می افزاید که این شرکت در دوره های مالی سه گانه ، یعنی سه ماهه خرداد1401 ، شش ماهه شهریور 1401 و 9 ماهه 1401 صعود قابل توجهی را نسبت به دوره های مالی قبل تجربه کرده و رکوردی جدید را برای خود ثبت کرده است. بر اساس نمودار زیر، در خرداد این شرکت رشدی 23 درصدی، در شهریور 31 درصد و در آذر 54 درصد رشد داشت.

بیمه نوین با هدف‌گذاری مناسب دست یافت؛رشد شارپی عملکرد در سه سال متوالی

 

علاوه بر این، در سال 1401 در شرکت بیمه نوین، رشته بیمه‌های مهندسی بیش از 66 درصد، آتش‌سوزی بیش از 50 درصد، مسئولیت بیش از 56 درصد و باربری نیز از 79 درصد رشد در پرتفوی نسبت به سال گذشته برخوردار شدند.

رشدی پر سابقه بر اساس هدف‌گذاری
این رشد 54 درصدی حق بیمه بیمه نوین در آذر 1401 در حالی رخ داده است که در سال 1400 رشد حق بیمه این 47 درصدی را تجربه کرده بود. در حقیقیت بیمه نوین همواره تلاش کرده که بر اساس اهدافی که از پیش تعیین شده رفتار کرده و به رکوردهای جدیدی برسد. در ترکیب پرتفوی بیمه نوین مهم‌ترین مسئله رعایت توازون پرتفوی و مدیریت ریسک و توجه به رشته بیمه‌های پربازده بوده و در اجرای همین سیاست نیز پرتفوی بیمه‌های زندگی در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 45 درصد رشد داشته است که این رقم در مقایسه با آمار عملکرد اولیه منتشر شده صنعت، از میانگین صنعت بیمه نیز بالاتر است.

ارائه طرح‌های جدید و موفق
یکی از دلایل توفیق شرکت در سال گذشته ارائه محصول جدید بود. محصول "بیمه درمان خانواده" و "بیمه مستمری"، از جمله محصولات جدید و نوآورانه بیمه نوین در سال گذشته بودند که در نیمه دوم سال روانه بازار شدند.
بر اساس این گزارش، بیمه نوین بیمه‌نامه جدید "بیمه درمان خانواده" خود را در چهار طرح، با سقف پوشش‌ها و حق بیمه‌های مختلف بر اساس نیاز مشتریان ارائه کرده است. "بیمه درمان خانواده" نوین برای جبران بخشی از هزینه‌های درمانی به همه افراد از بدو تولد تا 60 سال و نیز افراد بالای 60 سال با پرداخت حق بیمه بالاتر ارائه می‌شود. برای تهیه این بیمه‌نامه نیازی به دارا بودن بیمه تأمین اجتماعی یا دیگر بیمه‌ها به عنوان بیمه‌گر پایه نیست. با این وجود در صورت داشتن بیمه‌گر پایه، حق بیمه پرداختی کمتر خواهد شد. بر اساس این گزارش، "بیمه درمان خانواده" نوین پوشش‌های درمانی مختلفی مانند هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی، جراحی‌های مجاز، خدمات آزمایشگاهی، ویزیت و دارو، زایمان، نازایی، دندانپزشکی و ... را شامل می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این طرح جدید بیمه نوین امکان پرداخت هزینه‌ها به دو صورت سالانه و اقساطی، برخورداری از مزایای تخفیف در صورت داشتن شرایط و صدور بیمه‌نامه با کم‌ترین فرآیند اداری است. همچنین انجام آزمایشات پزشکی، تنها در صورت لزوم و با تشخیص کارشناسان بیمه ضروری خواهد بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: