کد خبر: ۲۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 15 May 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
آخرین صورت های مالی این شرکت مربوط به آذر 1401 است که نشان می دهد که شرکت سه هزار میلیارد ریال سود خالص ساخت که برای هر سهم 518 ریال سود محقق کرده بود.

بیمه دی، اولین شرکت بیمه‌گری که در سال 1383 وارد فرابورس شده ست.

آخرین صورت های مالی این شرکت مربوط به آذر 1401 است که نشان می دهد که شرکت سه هزار میلیارد ریال سود خالص ساخت که برای هر سهم 518 ریال سود محقق کرده بود.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ بیمه دی سال جاری را با شرایط خوبی اغاز کرده و روندی که در پایان سال گذشته برای بهبود شرایط خود شروع کرده بود را ادامه داد.

شرکت بیمه دی از قدیمی های بورسی است که بازدهی مناسبی را در ماه‌های اخیر برای سرمایه گذاران سهامی خود داشته است. علت این بازدهی مناسب نیز به عملکرد شرکت بر می گردد.

مقوله های مهمی مانند سود سازی ، برنده شدن در مقاصه ها، فروش محصول و درآمد عملیاتی مناسب و جریان وجوه خوب سبب شده تا این شرکت روند خوبی داشته باشد.

بهبود ارقام کلیدی و بنیادی

جریان وجوه نقد
صورت جریان وجوه نقد به ما نشان می‌دهد چه مقدار وجه نقد طی دوره حسابداری در یک سازمان ایجاد و مصرف‌ شده است و نیز آنها را برحسب نوع فعالیت سازمان طبقه‌‌‌‌بندی می‌کند و در نتیجه گزارش صورت جریان وجوه نقد که توسط حسابداری شرکت‌ها یا شرکت‌‌های خدمات حسابداری تهیه می‌شود اطلاعات مفیدی را در ارتباط با فعالیت‌های یک سازمان در ایجاد وجه نقد از طریق عملیات برای پرداخت سود سهام، پرداخت بدهی‌ها، سرمایه‌گذاری مجدد جهت افزایش ظرفیت عملیاتی و نگهداری در اختیار ما قرار می‌دهد.
در آذر 1401 وجوه نقد حاصل از عملیات شرکت بیمه دی رشدی 858 درصدی داشته و از تراز منفی به رقم مثبت سه هزار و 779 میلیارد ریال رسید. این نشان میدهد که وضعیت عملیاتی شرکت چگونه بوده و روند روبه رشد در چه وضعیتی است.
همچنین وجه نقد حاصل از سرمایه گذاری کوتاه مدت رشدی 144 درصدی داشته و به رقم چهار هزار میلیارد ریال رسید که گویای فروش بیمه نامه های زندگی و دیگرموارد سرمایه گذاری است که آورده مناسبی برای شرکت داشت است. چرا که درنهایت جریان خالص ورود نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت با رشدی 300 درصدی به رقم 2649 میلیارد ریال رسید.

بهبود ارقام کلیدی و بنیادی

اصلاح فروش ماهانه
شرکت بیمه درمان در اقدامی که چندین ماه پیش اغاز شده بود وضعیت فروش بیمه درمان را اصلاح کرده و تراز نسبت خسارت را بهبود بخشید. در اسفند 1401 این شرکت 733 میلیارد ریال بیمه درمان تولید کرده بود که در مقابل 7347 میلیارد ریال خسارت داد که البته به دلیل پایان سال بودن و ملزم به محاسبه خسارت این وزن تجمیعی در اسفند نمایان شد. ولی این شرکت در فروردین 1402 این وضعیت را اصلاح کرد. در اسفند چهار هزار و 877 میلیارد ریال بیمه فروخت و در مقابل چهارهزار و 474 میلیارد ريال خسارت پرداخت کرد و از نسبت خسارت چندصد درصدی به نسبت خسارت 90 درصدی در بیمه درمان رسید که این بهبود معناداری است.

بهبود ارقام کلیدی و بنیادی

برنده شدن در یک مناقصه
بیمه دی در یک مناقصه مشارکت کرده و در ان برنده ارائه خدمات بیمه درمان به یک میلیون و 590 هزار نفر شده است که برای هر نفر پنج میلیون و 700 هزار ریال بصورت ماهیانه حق بیمه تولید می کند و قطعا شرایط شرکت را به مراتب بهتر خواهد کرد.

بهبود ارقام کلیدی و بنیادی

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: