کد خبر: ۲۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 09 May 2023
ثروتمند مشهور آمریکایی با رد شکست بانک‌های آمریکایی اعلام کرد: نباید گذاشت سرمایه‌گذاران حتی یک دلار در بانک‌های آمریکایی زیان ببینند.

ثروتمند مشهور آمریکایی با رد شکست بانک‌های آمریکایی اعلام کرد: نباید گذاشت سرمایه‌گذاران حتی یک دلار در بانک‌های آمریکایی زیان ببینند.

 وارن بافت به عنوان سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت برکشر هاتاوی با رد احتمال شکست حوزه بانکی خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد: وقایع اخیر در سیستم بانکی آمریکا، واقعه‌ای عادی در حوزه بانکداری بشمار می‌رود و مسئله پیش‌رو ترس سپرده‌گذاران است.

با تشدید سیاست‌های پولی انقباضی، امکان بد‌تر شدن وضعیت بانک‌ها وجود دارد اما این مسئله در حوزه بانکداری همیشه بوده و هست. مسئله‌ای که اوضاع را وخیم‌تر کرده، ترس سپرده‌گذاران از حفظ دارایی است. این ترس گاهی لازم است اما در این شرایط وضعیت را بدتر می‌کند.

باید اگر سیستم بانکی به صورت موقت متوقف شود بتوان به ثبات آن کمک کرد. این امر گرچه احتمال است اما دور از انتظار نیست. به نظر مشکل اصلی مردم هستند. زیرا نمی‌دانند که سپرده‌گذاری آنها حتی آن دسته از سپرده‌گذارانی که دارایی‌ها را بیمه نکردند، امن است. نباید گذاشت سرمایه‌گذاران حتی یک دلار در بانک‌های آمریکایی زیان ببینند.

مردم برنامه بانکی را درک نمی‌کنند. کسی نمی داند وضعیت فعلی بانک‌ها به کجا خواهد کشید اما سرمایه سپرده‌گذاران برای ثبات و حفظ سیستم بانکی آمریکا تضمین می شود. با توجه به وقایع اخیر اقتصادی دلار جایگاه را از دست نخواهد داد اما دولت نمی‌تواند از امتیاز پول کاغذی به صورت نامحدود استفاده کند.

با توجه به عوامل مذکور، شرکت بیمه فدرال در گزارش اخیر اعلام کرد: خروج سرمایه‌های بیمه نشده در ماه‌های اخیر را باید مهم‌ترین عامل شکست ۳ بانک مهم آمریکا دانست. بنابراین این شرکت برای هر سپرده واجد شرایط شرکت بیمه به ازای هر سپرده‌گذار ۲۵۰ هزار دلار برای بانک‌هایی چون سیلیکون ولی و سیگنچر نیز حدود ۹۰ درصد از زیان‌ها را جبران خواهد کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: