کد خبر: ۲۱۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 03 May 2023
رئیس سازمان غذا و دارو وعده جبران نقدینگی صنعت بورسی دارو داد اما وزیر بهداشت طلب شرکت های بیمه را ۳۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد!

رئیس سازمان غذا و دارو وعده جبران نقدینگی صنعت بورسی دارو داد اما وزیر بهداشت طلب شرکت های بیمه را ۳۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد!

حیدر محمدی گفت: براساس توافق با بانک مرکزی که به امضای محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی رسیده از این پس تامین و تخصیص ارز حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، شیر خشک و همه اقلام حوزه سلامت با اولویت و ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود.

وی افزود: تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی و پخش از جمله چالش‌های مهم این حوزه است. بر مبنای این توافق، ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مازاد بر تسهیلات دریافتی حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱ به شرکت‌های دارویی تعلق می‌گیرد. همچنین تسهیلات ارزی پنج ماه نیز به همه شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی توسط کارگزارهای موجود تخصیص خواهد یافت.

براساس این گزارش، بهرام بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت هم از طلب ۳۷ هزار میلیارد تومانی بابت درمان و یارانه دارو خبر داد و گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، مطالبه معوق از بیمه سلامت ندارند اما از سازمان تأمین اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب معوق دارند.

وی افزود: در طرح دارویاری هم اعلام شد ارز برخی داروها نیمایی و اختلاف ارز نیمایی به ترجیحی به بیمه‌ها پرداخت می شود. سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم می داد تا شرکت های بیمه‌ها قادر به پرداخت این پول باشند اما متأسفانه چنین نشد و معوقه سازمان برنامه و بودجه به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: