کد خبر: ۲۰۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 22 April 2023
معاون عملیات فروش ایران خودرو گفت: برخی افزایش قیمت‌ها و دریافت مبالغ اضافی در محصولات ایران خودرو به صورت پیش فروش، فروش فوق العاده و فروش قطعی در بورس، براساس تکالیف قانونی است.

معاون عملیات فروش ایران خودرو گفت: برخی افزایش قیمت‌ها و دریافت مبالغ اضافی در محصولات ایران خودرو به صورت پیش فروش، فروش فوق العاده و فروش قطعی در بورس، براساس تکالیف قانونی است.

کیوان پناهی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: زمانی که مشتری تکمیل وجه می‌کند هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است و هیچ مبلغی را اضافی از مشتری دریافت نخواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی افزایش قیمت‌ها در خودرو‌های فروخته شده در بورس و پیش فروش در طرح یکپارچه خودرو ادامه داد:در ابتدای هر سال معمولاً افزایش قیمت در عوارض قانونی مثل بیمه و مالیات رخ می‌دهد که بر اساس تکالیف قانونی مکلف به دریافت عوارض هستیم و این موارد برای ایران خودرو نیست بلکه به حساب خزانه، بیمه شخص ثالث و بیمه گر واریز می‌شود.

به گفته پناهی، براساس تکالیف قانونی، افزایش عوارض سالانه را داشتیم و امسال هم مبالغی اضافه در زمان تکمیل وجه اتفاق افتاده است.

معاون عملیات پیش فروش ایران خودرو ادامه داد: در مورد طرح‌های پیش فروش نیز مشتری‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد از قیمت خودرو را پرداخت کرده بودند که در زمان تکمیل وجه مشتریان پیش فروش قاعدتاً بر اساس قیمت روز تکمیل وجه خواهند کرد اگر مشتری تکمیل وجه کرده باشد و از نوع فروش فوق العاده و فوری باشد طبق قوانین که در آیین نامه حمایت از مصرف کنندگان آمده، عمل می‌کنیم و افزایش قیمتی رخ نمی‌دهد، اما اگر مشتری در طرح پیش فروش ثبت نام و بخشی از قیمت خودرو واریز کرده باشد طبیعتاً مطابق آیین‌نامه و قوانین مطابق قیمت روز مشتری تسویه می‌شود.

وی با اشاره به برخی افزایش قیمت‌ها در خودرو‌های فروش قطعی در بورس نیز گفت: این موضوع از جمله تکالیف قانونی است که بر اساس قوانین و آیین نامه‌ها مشتری باید پرداخت کند.

معاون عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این زمینه بخشنامه‌هایی در بورس اطلاع رسانی شده و در بخشنامه‌های جاری مربوط به فروش‌های معمولی ایران خودرو، بندی در این مورد قید شده است که اگر عوارض قانونی اضافه شود مشتری متعهد به پرداخت آن است بنابراین چیزی به جز عوارض قانونی که به قرارداد اضافه شده و یا مبلغ بیمه شخص ثالث که امسال تغییر پیدا کرده، مورد خارج از مبالغ، از مشتری دریافت نخواهد شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: