کد خبر: ۲۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 18 April 2023
ر همین راستا دسترسی به بیمه‌‌‌ای که بتواند از پس غیرمنتظره‌‌‌ها برآید و به‌‌‌روزرسانی شده باشد، سوال مسافرانی است که حداقل یک‌‌‌بار درگیر حوادث غیرمترقبه سفر شده باشند. البته نوع خدمات بیمه برای سفر داخلی و خارجی تفاوت‌‌‌هایی دارد که بهتر است مسافر، متوجه تفاوت‌‌‌های جزئی در نوع دریافت آنها باشد. برای مثال اگر مسافری در سفر داخلی بیش از سه روز بستری شده یا بیماری وی منجر به فوت شود، شرکت بیمه‌‌‌گر هزینه رفت‌‌‌وآمد یکی از بستگان به محل اقامت بیمار را تا ۱۵ روز و تا سقف تعهد پرداخت می‌کند.

 جبران هزینه‌‌‌های مربوط به خسارت‌‌‌های احتمالی در سفر دغدغه بسیاری از مسافرانی است که از مزایای بیمه مسافرتی خبر ندارند و بدون بیمه، سفر می‌کنند. «بیمه مسافرتی» خدمات متنوعی ارائه می‌کند اما خرید بیمه از شرکت بیمه‌‌‌گری که مطابق شرایط روز، میزان و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقا می‌دهد، اهمیت بسیار دارد. بنابراین این روزها که تغییرات اقتصادی کشور، نیاز به یک سفر کم‌‌‌هزینه را دوچندان کرده است، بهتر است پوشش‌‌‌های بیمه مسافرتی گزینه‌‌‌های زیادی را پیش پای مسافران قرار دهد تا مسافران از مزایای یک سفر مطمئن بهره‌‌‌مند شوند.

گزینه بازگشت هزینه کنسلی غیرمنتظره به مسافر که البته شرایط تعریف‌‌‌شده‌‌‌ای دارد، شاید به‌‌‌صرفه‌‌‌ترین خدمت این بیمه باشد؛ اما بیمه مسافرتی قرار است خسارت‌‌‌های احتمالی دیگری از جمله ۱- مفقود شدن مدارک و چمدان ۲- فوریت دندان‌پزشکی و ۳- هزینه‌‌‌های مفقودی یا تاخیر بار را در کنار مواردی چون ۴- نقص عضو، ۵- انتقال به مرکز درمانی و ۶- هزینه‌‌‌های پزشکی پوشش دهد. به این موارد باید۷- هزینه‌‌‌های بروز مشکلات حقوقی را نیز اضافه کرد. همچنین موارد حمایتی دیگری در برخی شرکت‌ها برای حوادث جدی‌‌‌تری مثل ۸- آتش‌‌‌سوزی، ۹- فوت شخص بیمه‌‌‌شده یا اعضای درجه یک خانواده و ۱۰- بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پیش‌بینی شده که طبق آمار، مورد توجه بسیاری از متقاضیان این نوع بیمه بوده است.

به این دلایل، مهم است که شرکت بیمه‌‌‌گر تا چه اندازه در زمینه سفر تخصص دارد و مسافر را تا کجای خسارت‌‌‌های مالی و جانی پشتیبانی می‌کند؟ در همین راستا دسترسی به بیمه‌‌‌ای که بتواند از پس غیرمنتظره‌‌‌ها برآید و به‌‌‌روزرسانی شده باشد، سوال مسافرانی است که حداقل یک‌‌‌بار درگیر حوادث غیرمترقبه سفر شده باشند. البته نوع خدمات بیمه برای سفر داخلی و خارجی تفاوت‌‌‌هایی دارد که بهتر است مسافر، متوجه تفاوت‌‌‌های جزئی در نوع دریافت آنها باشد. برای مثال اگر مسافری در سفر داخلی بیش از سه روز بستری شده یا بیماری وی منجر به فوت شود، شرکت بیمه‌‌‌گر هزینه رفت‌‌‌وآمد یکی از بستگان به محل اقامت بیمار را تا ۱۵ روز و تا سقف تعهد پرداخت می‌کند. در بیمه مسافرتی خارجی اما، پوشش کلی‌‌‌تری در نظر گرفته می‌شود. برای نمونه پرداخت هزینه بازگشت غیر‌منتظره مسافر بیمه‌‌‌شده به دلیل فوت بستگان درجه اول مثل پدر، مادر و... از سوی شرکت بیمه‌‌‌گر پرداخت خواهد شد.

در این بین، بیمه مسافرتی «سامان» اعلام کرده است که با آگاهی از تمامی نیازها و مشکلات احتمالی مسافران، کامل‌‌‌ترین بیمه‌‌‌نامه مسافرتی را با هزینه مناسب‌‌‌تری می‌تواند ارائه دهد. بنیان‌گذاران این شرکت که از اهالی باتجربه صنعت بیمه کشور هستند، معتقدند که همزمان با تغییر در سبک سفرها و مطابق شرایط روز می‌توانند میزان و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقا دهند.

به نظر می‌رسد انجام یک سفر باکیفیت که دغدغه خسارت‌‌‌های احتمالی را از دل و ذهن مسافر کم کند، با هدف بیمه سامان که ایجاد تحول کیفی در صنعت بیمه را هدف نهایی خود اعلام می‌کند نزدیک است. مسوولان حوزه گردشگری همواره به مسافران توصیه کرده‌‌‌اند، اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید در صورت بیماری، موارد پزشکی در کشور مقصد، هزینه‌‌‌های قابل‌‌‌توجهی را تحمیل می‌کند. به همین خاطر بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی رایج‌‌‌تر است. این در حالی است که آخرین آمارها از افزایش مشارکت مردم برای تهیه بیمه در سفرهای داخلی حکایت دارد. اخیرا خرید بیمه مسافرتی سامان از طریق شرکت «سفرهای علی‌‌‌بابا» نیز ممکن شده که در تماس با پشتیبانی ۲۴‌ساعته علی‌‌‌بابا می‌توانید به‌‌‌سرعت شرایط متناسب با سفر خود را پیدا و خریداری کنید.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: