کد خبر: ۲۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 18 April 2023
این بانک وال‌استریت در سه ماهه اول سال جاری ۶/ ۱۲ میلیارد دلار یا ۱/ ۴ دلار به ازای هر سهم سود کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۸ میلیارد دلار یا ۶۳/ ۲ دلار به ازای هر سهم، افزایش ۵۲ درصدی داشت.

ايبِنا : جی‌پی مورگان چیس درآمد سه ماهه اول را گزارش کرد که به لطف افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی درآمد خالص سود، برخلاف پیش‌‌بینی تحلیل‌‌گران بود.

به گزارش راشاتودی، درآمد‌‌ها در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافت در حالی که نرخ‌‌های بهره بالاتر، کسب‌و‌کار بانک را تقویت کرد. جی‌پی مورگان چیس درآمد سه ماهه اول را این هفته گزارش کرد که به لطف افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی درآمد خالص سود با وجود نرخ‌‌های بهره بالاتر، انتظارات تحلیل‌گران را شکست داد.
این بانک وال‌استریت در سه ماهه اول سال جاری ۶/ ۱۲ میلیارد دلار یا ۱/ ۴ دلار به ازای هر سهم سود کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۸ میلیارد دلار یا ۶۳/ ۲ دلار به ازای هر سهم، افزایش ۵۲ درصدی داشت.

درآمد در کل شرکت ۲۵ درصد افزایش یافت و به ۳۴/ ۳۵ میلیارد دلار رسید که ناشی از افزایش درآمد سود خالص مربوط به تندرو‌‌ترین کمپین افزایش نرخ فدرال رزرو ایالات‌متحده طی دهه‌ها بود. درآمد حاصل از سود خالص این بانک، معیاری برای میزان درآمد آن از وام دادن، با ۴۹ درصد افزایش به ۸/ ۲۰ میلیارد دلار رسید. درآمد واحد مشتری و بانک وام‌‌دهنده با نرخ‌‌های سود بالاتر با ۸۰ درصد افزایش به ۲/ ۵ میلیارد دلار رسید.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان گفت که اقتصاد و مشتری ایالات‌متحده به‌طور کلی سالم هستند، اما هشدار داد که این بحران بانکی می‌تواند وام‌دهندگان را محافظه‌کارتر کند و ممکن است بر هزینه‌های مصرف‌کننده تاثیر بگذارد.

او گفت: آشفتگی‌‌هایی که ما در سال گذشته رصد کرده‌‌ایم، باقی می‌‌مانند و این آشفتگی صنعت بانکداری به این خطرات می‌‌افزاید. وی افزود که احتمالا بانک‌‌ها با محافظه‌‌کار‌‌تر شدن پیش از رکود احتمالی، وام‌دهی را مهار خواهند کرد. جی‌پی مورگان با ۶۷/ ۳ تریلیون دلار دارایی، بزرگ‌ترین بانک ایالات‌متحده است. سپرده‌های آن در سه ماهه اول از ۳۴/ ۲ تریلیون دلار ثبت شده در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۳۸/ ۲ تریلیون دلار افزایش یافت. تحلیل‌گران می‌گویند که جی‌پی مورگان از هجوم سپرده‌ها سود زیادی کسب کرد در حالی که مشتریان به دنبال پناه بردن به بانک‌‌های بزرگ‌تر پس از سقوط دو بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر، در اوایل ماه مارس در چند روز پس از انحلال سپرده‌های گسترده، از بین رفتند. جی‌پی مورگان نقش اصلی را در نجات سومین بانک مشکل‌دار به نام فرست ریپابلیک ایفا کرد و به تلاش برای تزریق ۳۰ میلیارد دلار سپرده به آن کمک کرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: