کد خبر: ۲۰۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - 10 April 2023
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، ظهر امروز (یکشنبه) میزان افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ اعلام شد که بر اساس آن متوسط افزایش قیمت محصولات ٢٩ درصد اعلام شده است.

بانکداری ایرانی-پس از کش‌وقوس‌های فراوان، ظهر امروز (یکشنبه) میزان افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ اعلام شد که بر اساس آن متوسط افزایش قیمت محصولات ٢٩ درصد اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه هفته گذشته (١۵ فروردین ماه) بود که شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت خودروهای داخلی را تصویب کرد؛ اما موضوع به همین سادگی پیش نرفت و طی روزهای اخیر (از زمان اعلام تصویب تا ظهر امروز ٢٠ فروردین ماه) کلاف سردرگمی شده بود که دو نهاد متولی ذیربط، یعنی شورای رقابت و وزارت صمت از اعلام رسمی میزان افزایش قیمت‌ها و ارائه لیست جدید قیمت‌ محصولات طفره می‌رفتند؛ البته پاسکاری‌ها برای اطلاع‌رسانی دقیق از جایی شروع شد که روز پنجشنبه (١٧ فروردین ماه)، معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای خطاب به شورای رقابت، خواستار تعدیل قیمت‌ها شد.

در نهایت اما ظهر امروز (یکشنبه ٢٠ فروردین ماه)، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا میزان افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی را متوسط ٢٩ درصد اعلام کرد.

حال لیست قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ منتشر شده که بر اساس آن حداقل میزان افزایش قیمت ١٠ درصد مختص خودروی کوییک اتوماتیک و حداکثر افزایش قیمت ۴۲ درصد برای تعدادی از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

گفتنی است که متوسط افزایش قیمت خودروهای داخلی ٢٩ درصد است.

جزئیات میزان افزایش قیمت‌های کارخانه‌ای سایپا و ایران‌خودرو  

قیمت جدید محصولات دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا ) پس از افزایش قیمت‌های مصوب، میزان افزایش قیمت به تفکیک هر خودرو، قیمت‌ها پیش از اعمال افزایش قیمت و حتی قیمت محصولات در بازار آزاد به شرح زیر است:

 

شایان ذکر است که دو مدل خودروی هایما که میزان افزایش صفر درصد قید شده است، از این روی است که محصولات خانواده هایما، مونتاژی است؛ در حالیکه مصوبه افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت، مختص خودروهای داخلی غیرمونتاژی است.

همچنین کسانی که در طرح یکپارچه خودرو شرکت کرده اند خودروهای خود را بر اساس قیمت های اعلام شده تحویل خواهند گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: