کد خبر: ۲۰۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - 03 April 2023
مدیرعامل شستا با اشاره به سهم ۱۰ تا ۷۰ درصدی در تولیدات و ۱۱ درصدی از بورس گفت: باید با یکپارچه‌ سازی سرمایه‌ها در زیرمجموعه های وزارت کار به دنبال افزایش سرمایه و تزریق در بخش تولید بود.

مدیرعامل شستا با اشاره به سهم ۱۰ تا ۷۰ درصدی در تولیدات و ۱۱ درصدی از بورس گفت: باید با یکپارچه‌ سازی سرمایه‌ها در زیرمجموعه های وزارت کار به دنبال افزایش سرمایه و تزریق در بخش تولید بود.

 ابراهیم بازیان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شستا در دولت جدید به ایرنا گفت: ضروری‌ترین مسئله رشد تولید و اقتصاد است که بدون سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود. در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد تا سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید سوق داده شود. یکی از مشکلات در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار، وجود سرمایه‌های سرگردان است که باید با یکپارچه‌سازی سرمایه‌ها به دنبال افزایش سرمایه و تزریق در بخش تولید بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در دوره پنج‌ساله سود را بیش از ۵ برابر افزایش می‌دهد که نیاز به افق محیا برای توسعه در حوزه سرمایه‌گذاری دارد. شستا با هدف سرمایه‌گذاری به بازنشستگان تعلق دارد. باید با ایجاد ارزش‌افزوده، ذخایر بازنشستگان و بین نسلی را افزایش داد. وظیفه در هلدینگ‌ها و شرکت‌ها، حفظ، ارتقا و رونق تولید با تکیه‌بر تولید دانش‌بنیان است. با شعار یک گام به‌پیش ، افزایش سهم سرمایه در حوزه‌های مختلف پیگیری می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموعه‌های شستا به عرصه‌های دانش‌بنیان ورود شد. اقتصاد باید تاب‌آور، مستقل، غیر وابسته و مؤثر باشد. از این‌ رو محصولاتی در شستا در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، دارویی و سایر موارد به تولید رسید. شستا با ظرفیت تولید ۳۰ محصول و بیش از ۲۰ محصول استراتژیک در ۱۷ صنعت فعال است. این شرکت سهم ۴ درصدی صادرات و یک درصد تولید ناخالص ملی را دارا است.

به گفته بازیان، شستا با تمرکز در حوزه کسب‌ و کارها در دو بخش عمده اقتصادی از جمله تولید و خدمات فعال است. در بخش تولید بیش از ۸۰ درصد و در خدمات ۲۰ درصد فعالیت دارد. این نهاد با ١۵٣ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیر مدیریتی در عرصه اقتصاد و درآمد ۸۰ درصد ریالی و ۲۰ درصد ارزی در ۱۱ درصد سهم بازار سرمایه حضور جدی دارد. شستا دارای ۹ هلدینگ در حوزه‌های مختلف است و سهم ۱۰ تا ۷۰ درصدی در تولیدات دارد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: