کد خبر: ۲۰۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 14 March 2023
یکی از اعضای هیات‌مدیره یک بانک سوئیسی که روی عملیات این بانک در آسیا نظارت می‌کند به فایننشال تایمز گفت: ما نه تنها شگفت‌زده شدیم، بلکه شوکه شدیم که سوئیس موضع بی‌طرفی خود را رها کرده است. او افزود: من شواهد آماری دارم که به معنای واقعی کلمه صدها مشتری که به دنبال افتتاح حساب بودند، اکنون از این کار منصرف شده‌اند.

تسنيم : روزنامه فایننشال تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی به نقل از مدیران بانک‌های بزرگ سوئیس هشدار داد که تصمیم این کشور برای حمایت از تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه تاثیر منفی بر تجارت آنها با کشورهای دیگر از جمله چین دارد.

مقامات بانکی ناشناس به این رسانه گفتند که مشتریان ثروتمند چین به‌طور جدی نگران سپرده‌گذاری پول خود در بانک‌های سوئیس هستند، چرا که برن با مسدود کردن میلیاردها دلار از دارایی‌های روسیه برای اجرای تحریم‌ها، سیاست بی‌طرفی خود را کنار گذاشت. در ماه فوریه، دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گزارش داد که حدود۱/ ۸ میلیارد دلار از پول روسیه به دلیل تحریم‌ها بلوکه شده است. در عین حال، بانک کردیت سوئیس، دومین بانک بزرگ این کشور، بیش از ۱۹ میلیارد دلار دارایی روسیه را بلوکه کرد.

یکی از اعضای هیات‌مدیره یک بانک سوئیسی که روی عملیات این بانک در آسیا نظارت می‌کند به فایننشال تایمز گفت: ما نه تنها شگفت‌زده شدیم، بلکه شوکه شدیم که سوئیس موضع بی‌طرفی خود را رها کرده است. او افزود: من شواهد آماری دارم که به معنای واقعی کلمه صدها مشتری که به دنبال افتتاح حساب بودند، اکنون از این کار منصرف شده‌اند. این روزنامه با شش مدیر از ۱۰ وام‌دهنده بزرگ سوئیس در مورد تجربه آنها با مشتریان خصوصی این بانک‌ها گفت‌وگو کرده است.

یک مقام ارشد دیگر گفت: مشتریان با مساله تحریم‌ها مواجه شده‌اند. این موضوع قطعا اواخر سال گذشته یکی از موضوعات مورد توجه مشتریان بود. آنها می‌پرسیدند که آیا پول‌های‌شان نزد ما محفوظ است؟ آنکه رینگن، تحلیلگر آربی‌سی RBC، در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کرد که بخش بانکداری سوئیس بزرگ‌ترین مقصد ثروت در جهان است که دارای یک چهارم کل ثروت جهانی است و ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: