کد خبر: ۲۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 07 March 2023
به صورت شفاهی به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرده‌ایم که تا آخرین روز سال جاری باید تسهیلات را پرداخت کنند و اگر نیاز باشد به صورت مکتوب نیز بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا هیچ توقفی در پرداخت تسهیلات نداشته باشند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌ها باید تا روز آخر سال نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مهدی صحابی درباره عدم پرداخت تسهیلات خرد از سوی برخی بانک‌ها در روز‌های پایانی سال به تسنیم گفت: به صورت شفاهی به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرده‌ایم که تا آخرین روز سال جاری باید تسهیلات را پرداخت کنند و اگر نیاز باشد به صورت مکتوب نیز بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا هیچ توقفی در پرداخت تسهیلات نداشته باشند.

وی درباره چرایی وجود صف طولانی در برخی شهر‌ها برای وام ازدواج و فرزندآوری بیان کرد: در ابتدای سال به دلیل اینکه طبق قانون، وام فرزندآوری باید به متولدان ۱۴۰۰ به بعد پرداخت شود، کاهش صف‌ها برای دریافت این تسهیلات زمانبر بود، ولی در ادامه با همکاری شبکه بانکی از میزان صف کاسته شد.

صحابی افزود: البته به دلیل افزایش رقم وام ازدواج و فرزندآوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، از اواسط بهمن ماه برخی از متقاضیان که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند، به شعب مراجعه نمی‌کنند تا سال آینده با ابلاغ قانون جدید، بتوانند تسهیلات افزایش یافته را دریافت کنند.

بانک‌ها به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرده و تسهیلات زیادی در حوزه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن پرداخت کرده‌اند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی گفت: آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها براساس تجهیز منابع‌شان متفاوت است؛ در برخی موارد اگر بانکی اضافه‌برداشت داشته باشد مجبور به تعدیل در برخی سیاست‌های اعتباری آنها می‌شویم که البته شامل تسهیلات خرد نیست.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: