کد خبر: ۲۰۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 06 March 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
شرکت بیمه پارسیان با داشتن سهم بازار نزدیک به پنج درصدی یکی از مهمترین شرکت بیمه گری در صنعت بیمه ایران است. این شرکت در برخی از رشته های بیمه گری دارای بالاترین سهم بازار است.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ شرکت بیمه پارسیان با داشتن سهم بازار نزدیک به پنج درصدی یکی از مهمترین شرکت بیمه گری در صنعت بیمه ایران است. این شرکت در برخی از رشته های بیمه گری دارای بالاترین سهم بازار است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بیمه پارسیان در پنج حوزه در سال جاری با موفقیت معناداری مواجه شده است که در نهایت سبب می‌شود تا این شرکت را در سودآوری و بازدهی نمونه خاصی در صنعت بیمه بسازد.

پنج حوزه سودآور
رشد 50 درصدی در درآمد حق بیمه ، رشد 246 درصدی درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای، رشد 61 درصدی درآمد بیمه‌ای، کاهش 30 درصدی نسبت خسارت و در نهایت رشد 183 درصدی سود خالص پنج عامل مهم برای توجه به شرکت بیمه پارسیان در بین شرکت های بیمه گری است.

بیمه پارسیان تلاش کرده است در سال جاری وضعیت خود را بهبود بخشیده و نسبت خسارت خود را 30 درصد بهبود ببخشد. در بهمن 1400 بیمه پارسیان 40 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که امسال با رشدی 54 درصدی آن را به رقم 62 هزار میلیارد ریال رساند بر اساس همین عملکردبود که سود خالص شرکت طی اذر امسال رشدی 183 درصدی در سودآوری شرکت رخ داد.

بر اساس این گزارش، بیمه پارسیان یکی از برترین شرکت های بیمه است که وضعیت خوبی را در سال های اخیر رقم زده و نزدیک به پنج درصد از بازار بیمه را در بین حدود 30 شرکت بیمه گری به خود اختصاص داده‌است.

توانگری رو به رشد
این شرکت در سال‌های اخیر نزدیک به 30 درصد از سهم بازار رشته بیمه پول را به خود اختصاص داده است یعنی یک سوم این بازار متعلق به بیمه پارسیان است . از طرف دیگر، سطح توانگری بیمه پارسیان در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشت.

بررسی وضعیت شرکت بیمه پارسیان در ماه های پایانی سال1401

سرمایه گذاری پربازده بیمه پارسیان
این شرکت دارای 62 شعبه، یک باجه و دو هزار و 410 نماینده فعال در سطح کشور است. از دیگر اقدامات این شرکت سرمایه گذاری بر روی موارد سودساز است. این سرمایه گذاری ها بر اساس دستورالعمل بیمه مرکزی است و بازدهی مناسبی را در پی داشته است. بیمه پارسیان مبلغ 9 هزار و 950 میلیارد ریال با سود عایدی 382 میلیارد ریال، سپرده بانکی بلند مدت با رقم 392 میلیارد ریال و سود پنج میلیارد ریالی، اوراق مشارکت یک هزار و 61 میلیارد ریال با سود 175 میلیارد ریالی، صندوق سرمایه گذاری با رقم 45 میلیارد ریالی، سرمایه گذاری در سهام شرکت های مختلف با رقم سه هزار و 912 میلیارد ریالی و سود چهار هزار و 252 میلیارد ریالی سرمایه گذاری کرده است .در مجموع در پایان پاییز امسال این شرکت 24 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و پنج هزارو 430 میلیارد ریال عایدی کسب کرده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: