کد خبر: ۲۰۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 05 March 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه ملت در سال جاری پرتفوی خود را ریسک بزر بیمه درمان تمیز کرده و سهم بیمه درمان را از بالای 20 درصد در بهمن سال گذشته به محدود 10 درصد در بهمن سال جاری رسانده است.

بیمه ملت در سال جاری پرتفوی خود را ریسک بزر بیمه درمان تمیز کرده و سهم بیمه درمان را از بالای 20 درصد در بهمن سال گذشته به محدود 10 درصد در بهمن سال جاری رسانده است. در عوض بیمه عمر و زندگی سهمی 16 درصدی پیدا کرد در حالی که در سال گذشته تنها یک درصد از سهم پرتفوی شرکت بیمه ملت متعلق به بیمه عمر و زندگی بود.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ ملت که در آذر امسال، رشدی 54 درصدی را در درآمد ناخالص بیمه محقق کرده بود در بهمن امسال نیز رشدی حدود 10 درصدی را نسبت به سال گذشته محقق کرد.

بیمه ملت در بهمن 1401 حدود 27 هزار و 480 میلیارد ریال حق بیمه فروخت و طی این دوره مبلغ 18 هزار میلیارد ریال نیز خسارت پرداخت کرد که نسبت خسارت در نهایت حدود 66 درصد ایستاده است.

بالاترین سهم پرتفوی این شرکت به بیمه شخص ثالث با مبلغ هفت هزار میلیارد ریال و معادل 26 درصد بعد از آن به بیمه زندگی با چهار هزار و 300 میلیارد و سهم 16 درصدی به بیمه عمر و زندگی و در نهایت به بیمه درمان با رقم سه هزار و 914 میلیارد ریال و سهم 14 درصدی اختصاص داشت . بیشترین خسارت به بیمه درمان با رقم هشت هزار و 337 میلیارد ریالی و سهم 46 درصدی اختصاص داشت.

علاوه بر این، ملت طی 9 ماهه منتهی به 30 اذر 1401 درآمد بیمه ای 15 هزار و 911 میلیارد ریالی و سود خالص 911 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

کسب سود در این شرایط، نشان از مدیریت ریسک صحیح، مدیریت مناسب هزینه‌های شرکت و سرمایه‌گذاری موثر این شرکت در 9 ماهه منتهی به اذر امسال دارد.

بیمه ملت که در ماه های اخیر افشاگری های مهمی در خصوص دارایی های خود کرده که تاثیر زیادی بر عملکرد این شرکت دارد. این شرکت دارایی های مهمی دارد که سبب بازدهی مناسبی برای این شرکت شده است. بیمه ملت درمجموع 97 هزار و 675 میلیارد ریال دارایی دارد. 32 هزار میلیارد ریال در بورس و سپرده بانکی و یک هزار میلیارد ریال در املاک سرمایه گذاری کرده که یک هزار 375 میلیارد بازدهی طی 9 ماه برای شرکت ساخته است.

افزودنی است که بیمه ملت یکی از طرفهای قرارداد با تامین اجتماعی است که علاوه بر حمایت از بازنشستگان، خدمات مناسبی نیز به آنها ارائه می کند و همین عامل برای ملت یک فرصت مناسب برای سودآوری مناسب در سالهای اخیر فراهم کرده که منفعت ان برای بازنشستگان است چرا که آنها نیز سهامدار این شرکت بیمه گری هستند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: