کد خبر: ۲۰۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 02 March 2023
مشاور وزیر دفاع گفت: برای حمایت از تولید کنندگان و افزایش تولید ۴۰ واحد مرغداری به صورت زنجیره ای تحت مدیرت سازمان اتکا قرار گرفت.

بانکداری ایرانی- مشاور وزیر دفاع گفت: برای حمایت از تولید کنندگان و افزایش تولید ۴۰ واحد مرغداری به صورت زنجیره ای تحت مدیرت سازمان اتکا قرار گرفت.

به گزارش تسنیم مرتضی اعلمی مشاور وزیر دفاع در نشست خبری معرفی توانمندی های امنیت غذایی اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی و چالش های این حوزه به ویژه منابع آبی و افت کیفیت خاک، مسائل سیاسی، اقتصادی و تحریم موضوع امنیت غذایی را پر اهمیت تر می کند و نیاز به مشارکت همه دستگاه های ذی ربط دارد.

وی با بیان اینکه از بهترین الگوی اقتصادی، اقتصادی مقاومتی است افزود: اقتصاد مقاومتی برای حفظ منابع آب و خاک، رونق تولید، بهره وری و ایجاد زیرساخت‌های نهاده ها، امنیت و ایمنی غذا، ذخایر راهبری اقلام اساسی ، تنظیم بازار و سیاست‌های خرد و کلان کشور کلید حل مسائل و راهگشا است.

مشاور وزیر دفاع ادامه داد: اقتصادی مقاومتی از بهترین الگوی های اقتصادی دنیا است و در صورتی که هر بنگاه اقتصادی ذیل این الگو حرکت داشته باشد به موفقیت خواهد است.

وی با بیان اینکه برای کمک با داشتن تولید پایدار در سازمان اتکای ارتش فعالیت و برنامه ریزی شده است و به تنظیم بازار کمک می شود تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود اینکه نوسانات قیمتی در بازار وجود دارد تمام موادغذایی مورد نیاز مردم در فروشگاه ها و بازار وجود دارد.

اعلمی گفت: بذرهای مصرفی در بخش کشاورزی که ممکن است تراریخته یا آلوده باشده باید تا حد ممکن در داخل کشور تولید شود و به همین منظور برخی از بذر ها مانند ارقام گندم و ذرت توسط سازمان اتکا تولید می شود.

وی در ارتباط با تولید جوجه اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هایی که درباره بازار مرغ تا پایان سال داشتیم از قبل برای تامین خوراک اقدام شد و 40 واحد مرغداری کشور نیز برای تولید زنجیره ای و حمایت از تولید کنندگان به مشارکت گرفته شده اند.

اعلمی گفت: برای خودکفایی در تولید دانه های روغنی، اراضی کشاورزی را در اختیار کشت دانه کلزا قرار دادیم و با برداشت این محصولات در صدد راه اندازی خطر تولید روغن کشی از این محصولات هستیم و به خودکفایی در تولید روغن در کشور کمک خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: