کد خبر: ۲۰۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 26 February 2023
علی فراقی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت روز گذشته بازار سرمایه به مهر گفت: پس از دو سال بازار شاهد ثبت یکی از بهترین روزهای خود بود، اتفاقی که دقیقاً طبق بسیاری از پارامترها وقوع آن نوید داده شده بود.

کم ریسک ترین نمادهای بورسی ، نمادهایی هستند که از مقاومت اولیه خود گذر کرده باشند.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت روز گذشته بازار سرمایه به مهر گفت: پس از دو سال بازار شاهد ثبت یکی از بهترین روزهای خود بود، اتفاقی که دقیقاً طبق بسیاری از پارامترها وقوع آن نوید داده شده بود.

فراقی افزود: همانطور که در صحبت قبلی به آن اشاره شده بود می‌توان روند نزولی حجم معاملات را به اتمام رسیده در نظر گرفت و روز چهارشنبه هفته گذشته را پولبک پس از شکست آن.

این کارشناس بازار افزود: حال در قسمتی روند افسار گسیخته دیگر بازارها که عملاً کنترل آن ناممکن شده را به تشویق کننده بیشتر بازار برای صعود ربط داد، البته برای بازاری که دارای کمترین ریسک ممکن در شرایط کنونی است زیرا افراد زیادی را در تکاپوی تبدیل نقدینگی خود به هر چیز ممکنی غیر از ریال رایج کشور می‌بینیم.

علی فراقی تشریح کرد: از منظر نموداری و تکنیکالی بازار در روز معاملاتی امروز به خوبی توانست از سد محدوده یک میلیون هفتصد گذر نماید که البته عرضه‌های حقوقی‌های بازار به صورت سنتی می‌تواند پولبک حرکتی را در روزهای آتی برای ادامه مسیر رقم بزند هرچند تب و تاب فشار خرید موجود می‌تواند زمان آن را کوتاه‌تر نماید. هرچند هم به طور کلی عقب ماندگی بازار نسبت به تمامی بازارها مشهود است این چنین روند تند حرکتی نمی‌تواند جذاب باشد زیرا شدت و شیب بالای رو به بالا در طرف مقابل همان شدت را در پی خواهد داشت که عملاً بازار از حالت دست یافتنی خارج می‌نماید و فعالیت در آن را سخت و طاقت فرسا.

فراقی اضافه کرد: در قسمت مهم برآورد رفتار بازار هم اگر ارزش و حجم معاملات بتواند به خوبی روند صعودی خود را حفظ نماید با بازار پرریسکی رو به رو نخواهیم بود که هردوی آنها در نقش تضمین کننده مسیر هستند و کم کم به سمت غول مرحله آخر یعنی شاخص دو میلیون واحدی حرکت خواهیم کرد.

فراقی در پایان گفت: در قسمت مهم و پایانی هم هرچند تمامی بازار شاهد افزایش تقاضا و در پی آن افزایش قیمت بوده، کم ریسک ترین نمادها برای ورود می‌توانند نمادهایی باشند که از سقف‌های مهم خود گذر کرده باشند یا حداقل مسیر قابل توجه تری نسبت به بقیه نمادهای حاضر در بازار باشند که حتی در صورت چرخش رفتاری بازار در بهترین حالت قرار داشته باشند.

باران ایرمان
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: