کد خبر: ۲۰۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 26 February 2023
او افزود: کوتاه شدن عملیات مسیر بیمه‌گری از مرحله صدور بیمه‌نامه تا پرداخت خسارت نوعی گره‌گشایی از مشکلات بیمه است و نهادناظر صنعت بیمه با جدیت هر چه تمام‌تر این مسیر خدمت را دنبال می‌کند.

بیمه مرکزی : بیش از ۹۰درصد پرتفوی صنعت بیمه در کشورهای توسعه‌یافته به ثبت رسیده است و در همین راستا افزایش ضریب نفوذ بیمه از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی در جهان به شمار می‌رود.
مجید بهزادپور، رئیس بیمه مرکزی با اشاره به تاریخچه بیمه‌گری و همچنین تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در دولت سیزدهم اظهار کرد: شناخت مردم از ظرفیت‌های بیمه و جلب اعتماد عمومی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریت بیمه مرکزی است و فرهنگ‌سازی بیمه‌ای نیز زیرساخت همگانی‌سازی آن خواهد بود. رئیس کل بیمه مرکزی از تلاش نهادناظر برای تسهیل فرآیندهای بیمه‌گری به‌ویژه در حوزه پرداخت خسارت خبر داد و افزود: اگر مردم با قابلیت‌های صنعت بیمه آشنایی کافی داشته باشند توسعه صنعت بیمه با شتاب بیشتری اتفاق می‌افتد. بهزادپور با برشمردن ویژگی‌های متنوع بیمه‌های زندگی از رسانه‌های گروهی خواست تا با تمرکز بیشتر بر اطلاع‌رسانی درخصوص این رشته مهم در رشد و شکوفایی صنعت بیمه نقش‌آفرینی کنند. او با بیان تفاوت‌های بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه‌های بازرگانی از سند ملی صنعت بیمه ذیل سند تحول اقتصادی دولت سیزدهم نام برد و خاطرنشان کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و تحول دیجیتالی یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای صنعت بیمه برای دستیابی به اهداف سند تحول به‌شمار می‌رود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که تسهیل‌گری عملیات بیمه‌ای بدون بهره‌مندی از ابزارهای دیجیتالی امکان‌پذیر نیست به تشریح عملکرد سامانه «کروکی آنلاین» پرداخت و نسبت به کاهش تقلبات بیمه‌ای در آینده نزدیک ابراز خوش‌بینی کرد. او افزود: کوتاه شدن عملیات مسیر بیمه‌گری از مرحله صدور بیمه‌نامه تا پرداخت خسارت نوعی گره‌گشایی از مشکلات بیمه است و نهادناظر صنعت بیمه با جدیت هر چه تمام‌تر این مسیر خدمت را دنبال می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی، پروژه هاب درمان، سامانه هوشمند نظارت و نظایر آن را در راستای برنامه هوشمندسازی ارزیابی و تصریح کرد: در حال حاضر سامانه سنهاب نهاد ناظر صنعت بیمه، فرآیندهای بیمه‌گری را کنترل می‌کند؛ اما هوشمندسازی صنعت بیمه به مفهوم کامل آن در رأس برنامه‌های ما قرار دارد. بهزادپور با تاکید ویژه بر مقررات‌زدایی و کاهش تصدی‌گری دولت اعلام کرد: هرگونه اصلاح آیین‌نامه در راستای تسهیل عملکرد صنعت بیمه و کاهش میزان تصدی‌گری دولت و ایجاد فضای مناسب‌تر برای بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه‌ها به‌عنوان پرچمداران فرهنگسازی در حوزه صنعت بیمه یاد کرد و افزود: محصول نهایی صنعت بیمه، اعتماد است و رسانه‌ها باید با خادمان مردم در این عرصه همراهی کنند. رئیس شورای عالی، مطالبه‌گری دولت و مردم را در بخش درمان و هم‌افزایی صنعت بیمه و دستگاه‌های مرتبط نظیر وزارت بهداشت و سازمان سلامت، زمینه‌ساز توسعه بیمه‌های تکمیلی دانست و تصریح کرد: سقف و نوع تعهدات بیمه‌های پایه کاملا مشخص است؛ اما در بیمه‌های تکمیلی هنوز پیچیدگی‌های وجود دارد که با بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر هاب درمان به زودی برطرف خواهد شد‌.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: