کد خبر: ۲۰۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 25 February 2023
در اولین روز از برگزاری همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با حضور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، نشست تخصصی زیست‌بوم بانکداری دیجیتال و ارزش‌آفرینی برگزار شد. در این نشست تخصصی فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین به تشریح لایه‌ها و اجزای اکوسیستم پرداخت و گفت: اقتصاد دیجیتال از سه لایه تشکیل می‌شود

 هفته گذشته نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌‌‌های پرداخت با موضوع ارزش‌آفرینی دیجیتال، در مرکز همایش‌‌‌های بین‌‌‌المللی برج میلاد با حمایت و مشارکت بانک‌های کشور از جمله بانک ایران‌زمین برگزار شد. این بانک به همراه هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه خود در حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت در دو بخش کارگاهی و نمایشگاهی، آخرین محصولات و سرویس‌های خود را معرفی کردند. شرکت جهان ارقام پارس (جامپ) هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، شرکت‌های سابین تجارت آریا، توسعه فناوری‌های روز (فراز)، مرکز نوآوری ایران‌زمین، آرمان وفاداری آریا (آوا) مجری باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین و اولین نئوبانک واقعی در کشور، آوای نوآوری و فناوری هوشمند فردا (فردا بانک) تیم بانک ایران‌زمین در این همایش و نمایشگاه بودند.

رونمایی از دو محصول جدید در بانک ایران‌زمین
در نخستین روز از برگزاری‌‌‌ نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور مدیران ارشد بانک و متخصصان حوزه بانکی، دو محصول پلتفرم بانکداری دیجیتال فراز‌، سرویسی جدید از شرکت توسعه فناوری‌های روز و کارت چند‌منظوره جامپ پلاس، خدمتی دیگر از شرکت سابین تجارت آریا، رونمایی شد. در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران‌زمین تحقق شعار «بانک ایران‌زمین، بانک دیجیتال» را حاصل تدوین برنامه‌ریزی‌های دقیق و زحمات همکاران بیان کرد و گفت: یکی از تعاریف بانک دیجیتال، ارائه خدمات بر اساس نیاز مشتری است. پلتفرم فراز به عنوان یک زیست‌بوم این امکان را به افراد و شرکت‌ها می‌دهد تا در لایه‌های بالایی این پلتفرم متناسب با نیاز خود بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند و سرویس‌های خود را متناسب با نوع خدمات خود طراحی و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

پورسعید ارائه خدمات به مشتریان را با ورود این پلتفرم، فراتر از امکانات بانک دانست و افزود: فین‌تک‌ها و شرکت‌هایی که با قشر گسترده‌ای از مشتریان در ارتباط هستند، می‌توانند از پلتفرم فراز به عنوان یک سرویس ویژه در حوزه ارائه خدمات مالی متناسب با کسب و کار خود استفاده کنند و این تجربه مطلوب را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. پلتفرم بانکداری دیجیتال فراز با شعار «مهاجرت از خدمات مبتنی بر تراکنش به خدمات مبتنی بر تجربه مشتری» این امکان را برای مشتری ایجاد کرده است تا بر اساس سبک زندگی و نیاز خود، سرویس‌های شخصی و مختص به خود دریافت کنند. همچنین کارت چند‌منظوره جامپ پلاس کارتی ترکیبی در حوزه شتاب، تخفیف و اعتبار است که با اکوسیستمی یکپارچه فضایی برای استفاده چند‌منظوره از بن‌کارت را ایجاد کرده است. ضمنا در حوزه ارائه محصول سه کارگاه با عناوین زیرساخت کانال‌های یکپارچه ارائه‌دهنده، استارت‌آپ اسمارت مانی و استارت‌آپ دستیار دیجیتال توسط متخصصان این بانک برگزار شد.

نشست تخصصی زیست‌بوم بانکداری دیجیتال و ارزش‌آفرینی
در اولین روز از برگزاری همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با حضور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، نشست تخصصی زیست‌بوم بانکداری دیجیتال و ارزش‌آفرینی برگزار شد. در این نشست تخصصی فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین به تشریح لایه‌ها و اجزای اکوسیستم پرداخت و گفت: اقتصاد دیجیتال از سه لایه تشکیل می‌شود. لایه زیرساخت اولین لایه است که به بحث ارتباطات، شبکه‌ها و سخت‌افزارها می‌پردازد. در لایه دوم که لایه پلتفرم است، ما زیرساخت‌ها و پلتفرم‌هایی را ایجاد می‌کنیم که بتوانیم سرویس‌های بانکی آن کسب و کار را به لایه‌های بالاتر برسانیم و در لایه آخر کسب و کارهای دیجیتال مثل فین‌تک‌ها قرار دارند که سرویس‌ها را دریافت می‌کنند و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.


اینالویی در ادامه ترکیب خدمات بانکی و غیر‌بانکی را یک ترکیب سودده بیان کرد و افزود: وقتی سرویس مالی بانکی با یک سرویس غیر‌بانکی ترکیب شوند، فضای بازی ایجاد می‌شود که می‌تواند سودده باشد. برای مثال ما یک کارت بانکی به مشتری می‌دهیم که خدمات اینترنتی هم داشته باشد. در این صورت ما یک سرویس جدید و یک ترکیب جدید را در اختیار مشتریان قرار داده‌ایم که یک ارزش افزوده دارد و در واقع ما ارزش‌آفرینی کرده‌ایم. در این نشست رضا بیات‌ترک مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی و مدیران ارشد شرکت‌های بهسازان ملت، توسن، ارتباط فردا، گسترش فناوری‌های نوین، تارا و دیار نیز حضور داشتند.

«بانکست» اولین وبلاگ تخصصی نظام بانکی
در روز پایانی همایش، محصول جدید رسانه‌‌‌ای بانک ایران زمین تحت عنوان وبلاگ «بانکست» رونمایی شد. بانکست اولین وبلاگ تخصصی در حوزه پولی و بانکی کشور است که با هدف پاسخ به نیازهای مخاطبان در این زمینه از سوی روابط عمومی بانک ایران‌زمین رونمایی شد. وبلاگ بانکست به آموزش خدمات بانکی، معرفی جدید‌‌‌ترین محصولات در حوزه بانکداری دیجیتال و موضوعات مطرح و ویژه در فضای پولی و بانکی کشور می‌‌‌پردازد و طبق استراتژی تعریف‌شده، سعی دارد بیشتر به آموزش و بررسی خدمات بانکی در کشور بپردازد.


فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین در این مراسم تاکید کرد: جای خالی یک وبلاگ تخصصی و مرجع در حوزه خدمات بانکداری دیجیتال در فضای وب فارسی دیده می‌شود و آغاز به کار این وبلاگ می‌تواند به گروه‌‌‌های مختلف مخاطب نظام بانکی کشور کمک بزرگی کند. در این مراسم محمدحسین استاد مدیر امور روابط عمومی بانک ایران‌زمین پاسخگویی به نیازهای مخاطبان در فضای وب را از اولویت‌های این وبلاگ بیان کرد و گفت: ‌‌‌ بانکست سعی دارد مرجعی برای پاسخ به سوالات و آموزش‌‌‌ در حوزه بانکداری دیجیتال و بانکداری باز باشد.در ادامه مراسم رامتین بختیاری مدیرعامل مرکز نوآوری ایران‌زمین بانکست را محصول رسانه‌‌‌ای نوآورانه بانک ایران‌زمین خواند و از آمادگی مرکز برای تعامل با وبلاگ بانکست خبر داد.

اکوسیستم فین‌تک ایران و تعامل اثربخش با نظام بانک ایران
در روزپایانی نشست تخصصی اکوسیستم فین‌تک ایران و تعامل اثربخش با نظام بانکی ایران، با حضور مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا و جمعی از صاحب‌نظران و مدیران اجرایی در این حوزه برگزار شد. در این نشست امین‌رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) در پاسخ به این سوال که مشتری بین بانک و فین‌تک کدام را انتخاب می‌کند، گفت: در صنعت بانکداری وقتی یک مشتری برای سرمایه و فعالیت خود برنامه‌ریزی کرده است، قطعا یک بانک یا یک شرکت سهامدار بانک را به یک فین‌تک ترجیح می‌دهد. ریاضتی افزود: از سوی دیگر فین‌تک‌ها مزیت‌های رقابتی مختلفی دارند که شاخص‌ترین آن که باعث بازارگیری شده است، دسترسی راحت، توجه بیشتر به مشتری و ایجاد حس رضایت است. این موضوعی است که مشتری حتی اگر قرار باشد سرویس هم دریافت کند، حاضر است هزینه کند.

مدیرعامل شرکت آوا خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها در سرویس‌دهی به فین‌تک‌ها از بقیه محبوب‌تر هستند، به این دلیل است که مدیران عالی و معاونان فناوری اطلاعات آن بانک‌ها مثل بانک ایران‌زمین ریسک این موضوع را پذیرفته و طبیعتا از فرصت به وجود آمده هم استفاده کرده‌اند. این تعامل می‌تواند اثربخشی موثر و مثبتی داشته باشد.غرفه بانک ایران‌زمین در پی برگزاری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، به‌‌‌ عنوان رتبه اول در بخش نمایشگاهی انتخاب شد.

در مراسم اختتامیه این همایش که با حضور صاحب‌نظران، متخصصان و مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار شد، بانک ایران‌زمین با کسب بالاترین آرا از سوی بازدیدکنندگان، به عنوان غرفه اول در میان سایر بانک‌ها و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تخصصی نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت قرار گرفت.در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بانک ایران‌زمین در راستای ارائه خدمات با‌کیفیت و توسعه سرویس‌های خود اقدام به حضور همه‌جانبه شرکت‌های خود در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت کرد.

یکی از نکات پررنگ حضور این بانک در همایش یادشده ارائه سرویس‌هایی است که توسط شرکت‌های خارج از بانک با همکاری فین‌تک‌ها و فعالان حوزه بانکی و پرداخت به طیف وسیعی از مشتریان انجام شده است. در این راستا مرکز نوآوری بانک ایران‌زمین با همراهی فین‌تک‌ها و ایجاد فضای کاری مناسب و همچنین حمایت استارت‌آپ‌ها ایده‌های نوین را از خارج از بانک دریافت و با پرورش آنها سرویس‌های کارآیی را به مشتریان ارائه می‌کند. همچنین شرکت توسعه فناوری‌های روز (فراز)، با پیاده‌سازی اکوسیستم بانکداری دیجیتال و توسعه آن امکان ارائه سرویس‌های بانکی را برای کسب و کارها فراهم آورده است. نمایشگاه امسال نقش بسیار پررنگی در رشد و توسعه اکوسیستم بانکداری دیجیتال و ارائه سرویس‌های نوین برای کسب و کارها خواهد داشت.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: