کد خبر: ۲۰۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 23 February 2023
ده‌ها کارفرمای بریتانیایی که یک هفته کاری چهار روزه را آزمایش می‌کنند، اکثراً تصمیم گرفته‌اند برای تعادل بهتر بین کار و زندگی به آن پایبند باشند.

بانکداری ایرانی- ده‌ها کارفرمای بریتانیایی که یک هفته کاری چهار روزه را آزمایش می‌کنند، اکثراً تصمیم گرفته‌اند برای تعادل بهتر بین کار و زندگی به آن پایبند باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کارمندان ۶۱ شرکت در سراسر بریتانیا به طور متوسط ‌۳۴ ساعت در چهار روز بین ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۲ کار کردند، در حالی که حقوق فعلی خود را دریافت کردند. ۵۶ شرکت یا ۹۲ درصد، از این تعداد، ترجیح دادند به همین منوال ادامه دهند.

کارکنان گفتند که رفاه و تعادل کار و زندگی آنها بهبود یافته است، در حالی که داده‌ها نشان می‌دهد که کارمندان در نتیجه سیاست‌های چهار روزه در هفته، کمتر احتمال دارد کار خود را ترک کنند. کارشناسان اظهارکردند که کارکنان در زمان کمتر، کارهای بیشتری را انجام می‌دهند و اکثریت موافق بودند که بهره وری حفظ شده است.

در سال‌های اخیر، برخی از شرکت‌های بزرگ جهانی رویکرد چهار روزه را امتحان کرده و نتایج موفقیت‌آمیزی را نیز گزارش کرده‌اند. مایکروسافت آن را در سال ۲۰۱۹ به مدت یک ماه در ژاپن آزمایش کرد در حالی که غول کالاهای مصرفی یونیلور آزمایشی یک ساله را در نیوزیلند در سال ۲۰۲۰ انجام داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: