کد خبر: ۲۰۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 23 February 2023
نتایج بررسی نشان داد که ممکن است برندهای غربی کشور روسیه را ترک کرده باشند اما درباره اجناس آنها اینطور نیست.

بانکداری ایرانی- نتایج بررسی نشان داد که ممکن است برندهای غربی کشور روسیه را ترک کرده باشند اما درباره اجناس آنها اینطور نیست.

به گزارش ایسنا، علیرغم خروج شرکت‌های اروپایی، آمریکای شمالی و ژاپنی از روسیه به دلیل اقدامات این کشور در اوکراین، تأثیر آن بر مصرف‌کنندگان روسی بسیار اندک است، اگرچه زمان تحویل می‌تواند طولانی‌تر و برخی کالاها گران‌تر باشد و تغییر اصلی در مسیرهای عرضه بوده است اما محصولات هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه‌ها در دسترس هستند و خریداران فقط باید بدانند از کجا تهیه کنند.

مهم این است که اکثریت قریب به اتفاق کالاهای مربوطه مشمول تحریم نیستند. تداوم در دسترس‌بودن برندها نشان می‌دهد که شرکت‌ها در هنگام خروج از بازار با چالش‌هایی در کنترل زنجیره‌های تامین مواجه هستند.

بررسی رویترز از شش بازار آنلاین بزرگ و گفتوگو با ده‌ها خریدار و فروشنده نشان داد که اکنون واردات در مقیاس کوچک و فروشندگان آنلاین آنها را زنده نگه می دارند. برای مثال شرکت کوکاکولا سال گذشته تولید و فروش نوشیدنی‌ها را در روسیه متوقف کرد اما سایرین آنها را با برچسب روی قوطی‌ها و بطری‌ها وارد کردند که نشان می‌دهد آنها از اروپا، قزاقستان، ازبکستان و چین وارد شده‌اند.

مهمترین ویژگی این است که قیمت‌ها متفاوت است برای مثال در یکی از سوپرمارکت‌های مسکو، سه قوطی کوکاکولا با سه قیمت مختلف به فروش می‌رسد که به ترتیب از دانمارک، لهستان و بریتانیا وارد شده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های تجاری آنها نشان می‌دهد که کشورهای دوست که تحریم‌ها را اعمال نمی‌کنند، صادرات به روسیه را افزایش داده‌اند. تجارت چین و روسیه در سال گذشته به رکورد ۱.۲۸ تریلیون یوان (۱۸۶ میلیارد دلار) رسید، در حالی که صادرات ترکیه به روسیه با ۶۱.۸ درصد افزایش به ۹.۳۴ میلیارد دلار و صادرات قزاقستان با ۲۵.۱ درصد افزایش به ۸.۷۸ میلیارد دلار رسید. مسیرهای عرضه غیررسمی می‌تواند منجر به ورود کالاهای بی‌کیفیت بیشتری به روسیه شود.

برچسب ها: روسیه ، تحریم ، برندها ، اوکراین ، جنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: