کد خبر: ۲۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - 21 February 2023
مدیرعامل شرکت فراز در گفتگو با بانکداری ایرانی؛
بانک ایران زمین در سالهای اخیر تلاش کرده تا با بستری سازی لازم ، وضعیت مناسبی را در فضای کسب وکار خود ایجاد کرده و به یکی از بانکهای مهم در این حوزه تبدیل شود.

بانک ایران زمین در سالهای اخیر تلاش کرده تا با بستری سازی لازم ، وضعیت مناسبی را در فضای کسب وکار خود ایجاد کرده و به یکی از بانک های مهم در این حوزه تبدیل شود.

به گزارش بانکداری ایرانی، وحید محمودیان مدیرعامل شرکت فراز، با بیان مطلب فوق، در خصوص بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین به بانکداری ایرانی اظهار کرد: بانک ایران زمین در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده و توانسته به جایگاه خوبی در این حوزه دست پیدا کند تاجایی که برخی از بانک های بزرگ متقاضی استفاده از خدمات بانک در حوزه دیجیتالی هستند.

محمودیان افزود: نزدیک به شش سال است که بسترسازی و زیرسازی بانک دیجیتال با هدف ارتقا بانکداری دیجیتال ، آغاز شد. کارهای زیادی انجام شد. در حال حاضر ، زیرساخت بانک دیجیتال بانک ایران زمین آماده شده است. و از روی همین زیرساخت‌ها محصولی را در اختیار مشتریان ایران زمین قرارداده ایم. به عبارتی نسخه‌های جدید موبایل بانک و اینترنت بانک گسترده است و می توان از وب شروع کرده و در موبایل ادامه داد و برعکس.در واقع یک زنجیره به پیوسته را عرضه می‌کند. در مجموعه فناوری و شرکت فراز تلاش شد تا زیرساختی برای شرکت فراز فراهم شود و محصولات و نرم افزارهای جدیدی را عرضه کنیم که این اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فراز افزود: محصولات بانک به دلیل اینکه انعطاف و کارایی زیادی دارد اغلب مشتریان این بانکداری دیجیتال رضایت کاملی دارند، همراه پلاس فراز رونمایی شد. فراز موبایل بانک معمولی بانک ایران زمین بوده و هست. در حقیقت این ابزار در این حوزه هم به نوعی سنتی بود باید تغییر می کرد. هرچند برخی از مشتریان همچنان مایل هستند که با آن نرم افزار کار کنند. ولی در کل محدودیت هایی داشت که تلاش شده تا مرتفع شود. همچنین استفاده از فراز ربطی به درگاه های دیگر نداشت و ارتباط برقرار نمی شد. ولی فراز پلاس یک خروجی جدید و یک بستر جدید است. این بستر جدید موبایل، ای تی ام، وب، کیوسک بانک و هر کانال دیگری را پوشش می دهد.

محمودیان در ادامه عنوان کرد: نکته مهمتر اینکه با فراز پلاس به دنبال شخصی سازی طرح هستیم . یعنی بر اساس اطلاعات شخص، سرویس خدمات شخصی سازی می شود . مثلا سیستم می داند که ظرف 15 روز آینده بیمه اتومبیل شخص به اتمام می رسد، بر اساس این اطلاعات پیشنهاداتی را ارایه می کند. بنابراین موبایل بانک هر شخصی مختص به خودش است و به دیگران تعلق ندارد.

او افزود: با این ابزار جدید امکان افتتاح حساب وجود دارد. احراز هویت آنلاین انجام می شود و به دلیل خدمات داشتن خدمات متفاوت این طرح، چندین بانک متقاضی استفاده از این طرح هستند. ولی فعلا به عنوان مزیت رقابتی به سایر بانکها ارائه نمی شود و فقط به مشتریان بانک ارائه خدمات می کنیم. نکته جالب توجه دیگر اینکه این نرم افزار برای دیگر شرکت ها نیز ارائه خدمات می کند یعنی قادر است به مشتریان دیگر بانک ها نیز خدمات ارائه کند.

محمودیان همچنین تصریح کرد: برای کسب مجوز هیچ مشکلی وجود ندارد و بانک ایران زمین با بانک مرکزی تامل خوبی داشته و به دلیل اینکه این ابزار ها برای ساده سازی برای استفاده است دغدغه خاصی برای آن وجود ندارد. بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد سرویس های جدید در همراه بانک فراز، نسخه جدید این پلتفرم را جهت نصب در دسترس مشتریان قرار داده است.

مدیرعامل فراز گفت: سیستم همراه بانک جدید جهت استفاده از کلیه خدمات بانکداری مورد استفاده قرار می گیرد که این خدمات عبارتند از، انتقال وجه، انتقال وجه از کارت بانکی به کارت، سپرده یا شماره موبایل(مشتریان ایران زمین)، انتقال وجه از سپرده به سپرده، شبا یا شماره موبایل(مشتریان ایران زمین)، مشاهده/لغو انتقال وجه مستمر، انتقال وجه دسته ای( داخلی ایران زمین)، خدمات چک (مشاهده دسته چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک های واگذار شده، تسهیلات( مشاهده فهرست و تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار، گزارش تراکنش ها( گزارش عملیات انجام شده در نرم افزار/ تاریخچه عملیات انتقال وجه پایا و ساتنا)، پرداخت ها اعم از خرید شارژ ، پرداخت قبوض و کمک های مردمی، تنظیمات مانند تغییر نام کاربری و رمز عبور و رمز دوم و دیگر خدماتی که می تواند به سهولت و فقط از طریق دستگاه های هوشمند همراه، سیستم بانکداری را در خدمت مشتریان بانک ایران زمین قرار دهد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: