کد خبر: ۲۰۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 15 February 2023
در نهمین هفته از پویش فناورانه "سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه"؛
این سامانه ها با بهره گیری از هوش مصنوعی و تشکیل پرونده برای بیمه گذاران می توانند علاوه بر تسهیل و افزایش سرعت ارائه خدمات به محاسبه دقیق ضریب خسارت و نرخ فنی پوشش های بیمه درمان تکمیلی کمک شایانی کند.

اپلیکیشنبانکداری ایرانی - علی سوری ؛در نهمین هفته از پویش فناورانه "سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه از اپلیکیشن "نسخه چی" بیمه سرمد رونمایی شد.

به گزارش بانکداری ایرانی،در ابتدای جلسه سید محمدمهدی بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد، مقدمه ای را درباره لزوم دیجیتالی شدن و استفاده از محصولات فناورانه در شرکت های بیمه عنوان کرد و خلاصه ای از وضعیت شرکت را در حرکت به سمت دیجیتالی شدن را تشریح کرد.

بهشتی نژاد گفت : یکی از اقدامات بیمه سرمد، بحث هوش مصنوعی است که آن را با جدیت دنبال می کنیم. هزینه های زیادی در صنعت ایجاد می شود که اگر حمایت لازم از محصولات این چنینی شود، منجر به صرفه جویی خواهد شد. همچنین اگر این رویه ادامه پیدا کند با کاهش زمان پرداخت های خسارت نیز رضایتمندی کاربران را به دنبال خواهیم داشت.
 
همچنین جلوگیری از تقلب و تخلف را از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن "نسخه چی" دانست و گفت: این سامانه  با بهره گیری از هوش مصنوعی و تشکیل پرونده برای بیمه گذاران می توانند علاوه بر تسهیل و افزایش سرعت ارائه خدمات به محاسبه دقیق ضریب خسارت و نرخ فنی پوشش های بیمه درمان تکمیلی کمک شایانی کند.
 
بهشتی نژاد با تاکید کردن بر لزوم ایجاد سینرژی بین شرکتهای بیمه و هم افزایی در تولید سامانه های دانش بنیان و مبتنی بر هوش مصنوعی ، گفت : بیمه مرکزی می تواند با ایجاد بسترهای این‌هم افزایی و نیز تجاری سازی این‌سامانه ها ، هوش مصنوعی را در ابعاد گسترده عملیاتی کند.

در ادامه جلسه جابر توان، معاون برنامه ریزی، نوآوری و تحول دیجیتال شرکت بیمه سرمد گفت: بیمه سرمد با هدف حذف کامل کاغذ در فرآیندهای درمان اپلیکیشن "نسخه چی" را راه اندازی کرد.

اپلیکیشنوی افزود: یکی از ویژگی های مهم این اپلیکیشن آن است که از دل یک شرکت بیمه، کار ارزیابی ، دریافت اسناد و یا ارسال آن به کر بیمه گری را انجام می دهد که حاصل 2 سال زحمت است .

توان در ادامه به تشریح مزیت های اپلیکیشن "نسخه چی" پرداخت و گفت: تمامی ارتباطات ما با بیمه شده هایمان از جمله: لیست بیمه نامه ها، مراکز درمانی و مدل اسنپی که برای پیدا کردن مراکز صدور و درمانی و اطلاعات بیمه نامه ها، پوشش ها، خسارات و اعتراضاتی که دارند در بستر این اپلیکشین ارائه می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن صدور آنلاین هم در این بستر داریم. در این اپلیکیشن "نسخه چی" امکانی را ایجاد کرده ایم که به دو صورت در آن خسارات اعلام می شود.

معاون برنامه ریزی، نوآوری و تحول دیجیتال شرکت بیمه سرمد تصریح کرد: اکنون در دوره گزار هستیم که در آن می توانیم هم زمان اطلاعات را از دو محل سامانه سپاس و افراد عادی دریافت کنیم. در حال حاضر فرد با موبایلی که در اختیار دارد می تواند تصاویر اسناد خود را برای ما ارسال کند. علاوه بر این اطلاعات مراکز درمانی که با سامانه سپاس برای ما ارسال شده و به عنوان یک سند برای ارزیابی خسارت نمایش داده می شود.

وی به استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی های این سامانه اشاره کرد و گفت: در مرحله ارزیابی ابتدا پلتفرم هوش مصنوعی که در حال حاضر برای اسنادی که تصاویر آن برای ما ارسال می شود وارد عمل شده و آنجا تمامی اسناد تکراری، مخدوش شده، تیره و تار و یا هر گونه تغییری که در اسناد به وجود آمده، به صورت کامل تشخیص داده می شود و بازخورد آن را به کارشناس ارزیابی گزارش می کند.

توان افزود: همچنین اطلاعات دیگری که مربوط به بیمه نامه ها بوده، بر اساس کد ملی و تاریخی که برای خسارت اعلام می شود، در معرض نمایش آن فرد قرار میگیرد.

وی ادامه داد: بعد از آن، کارشناس ارزیاب کار خود را شروع می کند که می تواند پرونده را اعلام نقص کند و در همان لحظه به بازخورد آن به مشتریان نشان داده می شود که این پرونده ها چنین نقص هایی داشته و شما مجددا بایستی اطلاعات را ارسال نمایید و یا اینکه تشخیص دهید پرونده باید شکسته شود و ارزیاب های مختلف روی آن نظر دهند .

توان متذکر شد: به طور خلاصه پرونده یا می تواند تایید شود و یا اعلام نقص بخورد تا اصلاح گردد. بعد از تایید این پرونده ها به دست کارشناس تایید کننده می رود و دو مرحله ای می شود. یکی از دلایل دو مرحله ای شدن آن پس از تایید، برای کاهش هزینه های عمومی اداری خود و هر کسی که مدعی ارزیابی بوده، است.

محرمانه سازی پرونده ها در سامانه "نسخه چی"

وی تاکید داشت: اگر فردی پروسه های مربوط به تاییدیه هایش طی شده باشد دیگر در کر بیمه به آن فرد یوزر نمی دهیم و فقط در سامانه "نسخه چی" می تواند یوزر دریافت کند و این گونه نیست که هر کسی بتواند همه پرونده ها را مشاهده کند.

توان ادامه داد: اسناد بعد از تاییدیه نهایی در کر بیمه به صورت انفورماتیک و فقط با فشردن یک دکمه ارسال می شود و به صورت کامل در کر بیمه می نشینند. در آنجا هم فرآیند اعلام نقص را گذاشته ایم که این مساله باعث می شود تا به پرونده هایی که از سامانه سپاس می آید، کمک کنیم.

وی به تشریح مرحله آخر برای ثبت اسناد در این سامانه پرداخت و گفت: مرحله آخر که یکی از اهداف اصلی ما در این سامانه بود، کاهش مدت زمان پرداخت خسارت است که آن هم به صورت اتوماتیک وارد سامانه کر مالی می شود و سامانه مالی نیز با امضای دیجیتالی که در حال راه اندازی آن هستیم، اقدام به پرداخت خسارت می کند.

توان افزود: به تمامی افرادی که اسناد مالی شان را در این سامانه ارسال می کنند خسارت هایشان راس 48 ساعت پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: این دیتا به نهاد ناظر به جلوگیری از نرخ شکنی هایی که در بخش درمان می شود، کمک کرده و اگر این دیتا به صورت جامع در اختیار ما قرار بگیرد، نرخ دهی را به ازای هر فرد انجام می دهیم.

توان اضافه کرد: درصدد پیاده سازی اپلیکیشن های مختلفی برای کشف تقلب هستیم. همچنین سازوکار هر پزشک را در دستور کار قرار داده ایم که بررسی شود بیمارانی که به این پزشک مراجعه می کنند تا چه میزان پرریسک هستند.

ارائه آدرس مراکز درمانی بر اساس مسافت به کاربران

در ادامه این نشست علیرضا طلوعی نژاد ، رئیس اداره نرم افزار بیمه سرمد عنوان کرد: آدرس تمامی مراکز صدور و درمانی را بر اساس فاصله در اپلیکشین به کاربران خود ارائه می دهیم. همچنین نزدیک ترین مراکز درمانی در اختیار کاربران از روی نقشه قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین بیمه نامه های شخص ثالث، حوادث، آتش سوزی و کرونا را به صورت آنلاین در این سامانه صادر می کنیم.

علیرضا طلوعی نژاد تاکید کرد: یک بخش به اسم امور بیمه ای در این سامانه داریم که فرد با وارد کردن کد ملی می تواند تمامی بیمه نامه هایی که نزد ما داشته و یا هزینه درمانی افراد تحت تکلف خود را چاپ کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن وضعیت مالی و اقساطی، خسارت های درمان، پوشش های درمانی به همراه سقف و فرانشیز و نیز مبلغ باقی مانده در این سیستم برای کاربران قابل رویت است.

طلوعی نژاد تشریح کرد: اگر اعلام نقصی در پرونده ها جاری به وجود آید، کاربران می توانند در همان قسمت پرونده را تکمیل کرده و یا یک پرونده جدید ثبت کنند.

وی ادامه داد: کاربران می توانند تاریخ هزینه را در این سیستم انتخاب کنند و بر اساس آن تاریخ درج شده، بیمه نامه ها بررسی شده و برای آن پرونده جدید ثبت می شود.

طلوعی نژاد افزود: پرونده هایی که از طریق سامانه سپاس ارسال می شود در یک کارتابلی توسط ارزیاب قرار داده می شود سپس کارشناسان ارزیاب، آن را ارزیابی می کنند.

وی به عملکرد سیستم هوش مصنوعی در جلوگیری از پرونده های تکراری اشاره کرد و گفت: سیستم هوش مصنوعی ارزیابی ها را به کارشناسان ارزیاب نمایش می دهد و هم زمان آن پرونده در نسخه آنلاین تامین اجتماعی و سامانه سپاس بررسی می شود که آیا پرونده ای برای آن ثبت شده است یا خیر.

طلوعی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اگر سقف درمان در یک پرونده ای پر شده باشد، اطلاعات به صورت خودکار به ارزیاب نمایش داده می شود تا پرونده جدیدی ثبت نشود. همچنین این موضوع به خود بیمه شده اطلاع رسانی شده تا از دلیل طولانی شدن پرونده اش مطلع گردد.

گفتنی است، پنجمین پویش فناورانه "سه شنبه های نوآوری صنعت بیمه" هر هفته با حضور رییس کل، اعضای هیات عامل، مدیران بیمه مرکزی و نمایندگان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه به همت معاونت طرح و توسعه در بیمه مرکزی برگزار می شود.

اپلیکیشن

 

اپلیکیشناپلیکیشن

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: