کد خبر: ۲۰۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 13 February 2023
بانک صادرات در 10 ماه نخست سال 1401
در این دوره زمانی منابع سپرده ای بانک صادرات 20 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش یافت به تبع آن مصارف شامل تسهیلات اعطایی هم 18.5 درصد رشد یافت .

در این دوره زمانی منابع سپرده ای بانک صادرات 20 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش یافت به تبع آن مصارف شامل تسهیلات اعطایی هم 18.5 درصد رشد یافت که حاکی از رشد متوازن در منابع و مصارف است و در کنار کنترل مطلوب ریسک درآمد عملیاتی هم 400 درصد جهش یافت.

به بانکداری ایرانی و بر اساس تاره ترین گزارش ماهیانه بانک صادرات منتهی به پایان دی ماه سال جاری، این بانک 32 هزار و 752 میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد که حاکی از رشد 20 درصدی در مقایسه با دور مشابه سال گذشته است. بانک صادرات در دوره گذشته 27 هزار و 356 میلیارد تومان درآمد از این محل کسب کرده بود.

این بانک بزرگ بورسی در این دوره زمانی 27 هزار و 756 میلیارد تومان سود به سپرده گذاران اختصاص داد که تنها شش درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است. بانک صادرات در گذشته 26 هزار و 261 میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت کرده بود.

عملکرد مطلوب بانک صادرات در جذب منابع و همچنین پرداخت تسهیلات باعث جهش 400 درصدی تراز عملیاتی آن در این دوره زمانی شده است و تراز عملیاتی از یک هزار و 95 میلیارد تومان در پایان دی ماه سال گذشته به چهار هزار و 996 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.

تعادل و توازن در جذب منابع و مصارف/ کنترل مطلوب ریسک و جهش در سود عملیاتی  

رشد متوازن در جذب منابع و مصارف 

مانده سپرده های سرمایه گذاری شده در بانک صادرات در این دور زمانی به 517 هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 20 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است این رقم در سال گذشته 431 هزار میلیارد تومان بود. بانک صادرات در کنار رشد 20 درصدی منابع توانست نزدیک به 19 درصد تسهیلات اعطایی خود را افزایش دهد و مانده تسهیلات اعطایی به رقم 378 میلیارد تومان افزایش یافت.

تعادل و توازن در جذب منابع و مصارف/ کنترل مطلوب ریسک و جهش در سود عملیاتی  

رشد دو برابری مجموع درآمدها در مقایسه یا هزینه ها

بانک صادرات در پنج سر فصل اصلی درآمدی شامل درآمد تسهیلاتی، درآمد کامزد، درآمد سپرده گذاری، درآمد اوراق بدهی و درآمد سرمایه گذاری ها توانست بیش از 40 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد که در مقایسه با دوره مشایه سال گذشته نزدیک به 17 درصد رشد داشته است اما در بخش هزینه ها تنها 9 درصد رشد داشته است که نشان دهند رشد دو برابری درآمد ها نسبت هزینه ها است. سه سرفصل اصلی هزینه ای شامل هزینه سود سپرده ها، هزینه های مالی و هزینه کارمزد است که مجموع آنها به رقم 33 هزار و 292 میلیارد تومان رسید .

تعادل و توازن در جذب منابع و مصارف/ کنترل مطلوب ریسک و جهش در سود عملیاتی  
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: