کد خبر: ۲۰۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - 11 February 2023
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۵ دلار و ۵۷ سنت رسید.

 بانکداری ایرانی - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۵ دلار و ۵۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، افزایش شاخص دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا روند افزایش قیمت طلا را محدود کرده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد افزایش به 1865 دلار و 57 سنت رسید.

قیمت خرید فیزیکی طلا در بسیاری از مناطق آسیا در این هفته کاهش یافته است. قیمت داخلی طلا در هند به پایین‌ترین رقم 56496 روپیه در هر 10 گرم رسید، درحالی‌که در هفته گذشته تا اوج 58826 روپیه بالا رفته بود.

اما تقاضا ازسوی جواهرفروشان و مصرف‌کنندگان خرده‌فروش به‌خاطر این کاهش قیمت افزایش یافته است. پس‌از 2 ماه، شتابی در بازار هند به‌وجودآمده است. بسیاری از خریداران که با امید کاهش عوارض واردات، خرید طلا را به تعویق انداخته بودند حالا کار خود را با کاهش قیمت این فلز گران‌بها آغاز می‌کنند. هند علیرغم درخواست صنعت فلزات گرانبها، عوارض واردات طلا را در بودجه سالانه خود که در اول فوریه ارائه داده بود پایین نیاورده و درعوض عوارض واردات نقره را افزایش داده است.

ارزش ذخایر طلای چین در پایان ژانویه تا 125.28 میلیارد دلار افزایش یافته بود. این رقم در پایان دسامبر برابر با 117.24 میلیارد دلار بود.

بانک‌های اروپایی فروش طلا را متوقف کرده‌اند و اقتصادهای نوظهوری مانند روسیه، ترکیه و هند خریدار طلا هستند. بانک‌های مرکزی به‌طور روزافزونی این فلز گران‌بها را خریداری می‌کنند چون ارزش خود را در زمان بی‌ثباتی حفظ می‌کند و برخلاف ارزها و اوراق بهادار به هیچ دولتی وابسته نیست.

اطلاعات تورم آمریکا در این هفته تعیین‌کننده قیمت طلا خواهد بود چون مسیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و میزان افزایش نرخ بهره آن را مشخص می‌کند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن‌ها را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.31 درصد کاهش به 22 دلار و 8 سنت رسید و پلاتین با 0.94 درصد کاهش 949 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.

برچسب ها: طلا ، ارز ، سکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: