کد خبر: ۲۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 07 February 2023
رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به خبرنگار بانکداری ایرانی؛
در آخرین تحول، مفید امینی از معاونت نظارتی به بیمه معلم رفت و سوالات زیادی را برانگیخت . بسیاری این انتصاب را سوال برانگیر دانسته و در خصوص تضاد منافع ابهام ایجاد کردند اما بیمه مرکزی تفسیر خود را دارد.

همواره در صنعت بیمه ، مهمترین مساله تضاد و تعارض منافع مطرح بوده است. یکی از موضوعات مهم در خصوص تعارض منافع در صنعت بیمه، انتصابات است. در حقیقت ممکن است که افرادی که در جایگاه خاصی در بیمه مرکزی هستند در آینده در جایگاه جدیدی منصوب شوند که اطلاعات قبلی به انها در جایگاه جدید کمک بیشتری کند و و شرایط نامساوی را در قبال دیگر رقبا ایجاد کرده و دقیقا این جاست که تعارض منافع پیش می آید.اما بیمه مرکزی تفسیر خود را داردو معتقد نیست که این انتصابات تعارض منافع باشد.


به گزارش بانکداری ایرانی ، این مساله در سال‌های اخیر همواره مطرح بوده و سوالی همیشگی از مدیران بیمه مرکزی است. تا جایی که وزیر اقتصاد در روز معارفه رییس فعلی بیمه مرکزی، علت اصلی انتصاب وی را قاعده گذاری صنعت بیمه بدون تضاد مناقع عنوان کرده بود. اما با این وجود این موضوع همچنان مطرح است و یکی از مسائلی که اخیرا عنوان شده موضوع انتصاب مدیران کلیدی بیمه مرکزی و دارای اطلاعات مهم، در جایگاه مدیران شرکت های بیمه گری است .این مساله با اما و اگرهای زیاد مطرح شده است. بسیاری ان را تعارض منافع می دانند ولی بیمه مرکزی تغسیر خود را از قانون و رویدادها دارد.

در آخرین تحول، مفید امینی از معاونت نظارتی به بیمه معلم رفت و سوالات زیادی را برانگیخت . بسیاری این انتصاب را سوال برانگیر دانسته و در خصوص تضاد منافع ابهام ایجاد کردند اما بیمه مرکزی تفسیر خود را دارد.

بر همین اساس؛ مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به خبرنگار بانکداری ایرانی در خصوص توجیه پذیری و همچنین تعارض منافع این انتصاب اظهار کرد: «موضوع تعارض منافع بسیار گسترده است و مساله عاملی است در خصوص این مساله که آیا رفتن مدیران بیمه مرکزی به شرکت ها با تعارض منافع مواجه است بحثی جدی است که باید مورد بررسی دقیقی قرار گیرد. اما موضوعی که باید به ان توجه کرد مساله تجربیات افراد است. بسیاری از مدیران داخل و خارج از بیمه مرکزی دارای تجربیات بالایی هستند و باید از انها استفاده کرد. در برخی از موارد ایراداتی وجود دارد و باید آن ایرادات را رفع کرد و نیاز به تجربیات افراد خاصی دارد تعبیر ما این است که اینجا تعارض منافع وجود ندارد. اگر جایی تصریح قانونی وجود دارد که باید حتما رعایت شود.اگر رسانه ای در این خصوص ابهاماتی دارد باید این موضوع مورد مداقه قرار گیرد و نباید در ابتدای امر حکم صادر کرد چرا که بررسی های دقیق و بیشتری نیاز است.»

بهزاد پور درباره احتمال آمدن مدیرعامل جدید بیمه دی از سازمان بیمه سلامت و تعارض این مساله با قانون ممنوعیت به کارگیری کارکنان دولت و دستگاه‌های نهادهای عمومی به عنوان مدیرعامل و عضویت هیئت مدیره شرکت‌های بخش خصوصی، گفت: نگاه شخص من و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی قطعا رعایت مقررات در هر شکلی است و همه افرادی که به عنوان کاندیدای مدیریت عامل شرکت‌های بیمه مطرح می‌شوند برای ما بسیار محترم هستند اما چیزی که برای ما بسیار مهم است قانون و مقررات است و آنچیزی که خلاف قانون رخ دهد را مطمئن باشید که به جای خود بر خواهیم گرداند، چرا که ما بر امر خلاف قانون پافشاری نداریم.

بهزاد پور افزود: در مورد بیمه دی هم مطمئنا ملاک ما قانون و مقررات است. با این حال ممکن است از مقررات برداشت متفاوتی داشته باشیم که در مورد آن هم باید شفاف‌سازی انجام شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: