کد خبر: ۲۰۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 28 January 2023
این کارآفرین ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر نهاده‌های فرش بافی نظیر نقشه و نخ گران شده و این امر قدرت خرید تولید کننده را پایین آورده است.

ایسنا/ یک کارآفرین گفت: پرداخت تسهیلات به تنهایی کارآفرین را بدهکار می‌کند.

فرحناز ذهابی بافنده فرش ۴۱ ساله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تقریباً کار فرش بافی را از سال ۸۵ به صورت جدی شروع کردم.

وی اضافه کرد: به بیش از ۱۰۰ نفر آموزش فرش‌بافی داده‌ام که جامعه هدف بیشتر افراد بی بضاعت، بدسرپرست، خودسرپرست و سرپرست خانوار بودند.

این کارآفرین ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر نهاده‌های فرش بافی نظیر نقشه و نخ گران شده و این امر قدرت خرید تولید کننده را پایین آورده است.

ذهابی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هیچ‌گونه تسهیلاتی را دریافت نکرده‌ام، افزود: البته پرداخت ۴۰ میلیون تسهیلات در این شرایط جوابگوی نیاز تولیدکننده نیست و فقط کارآفرین را بدهکار می‌کند.

وی اضافه کرد: نیاز است بازار هدف برای تولیدکننده تقویت شود و وام کم‌بهره به آنان پرداخت و مهلتی در نظر گرفته شود تا فرد کالای خود را به فروش برساند.

این کارآفرین با بیان اینکه اوج فروش محصولات کارگاهم سالهای ۸۴ و ۸۵ بوده به گونه‌ای که به کشور آلمان صادر می‌شدند اما متاسفانه با وجود تحریم‌ها صادرات افت و خیلی کم شده است، اظهار کرد: چنانچه بازار فروش تقویت شود می‌توانم کارگاه را توسعه و افراد بیشتری را آموزش دهم.

ذهابی گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۰۰ نفر افراد آموزش دیده با پنج نفر آنان مشغول بکاریم؛ هرچند این کار را به صورت نیمه‌فعال انجام می‌هیم و دلیل آن نیز موانعی بود که در بالا ذکر شد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون به کار طراحی و دوخت لباس‌های فرم دستگاه‌های اداری روی آوردم و تمرکز را روی این موضوع قراردادم هرچند بازار این محصولات مقطعی است و چنانچه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند و بتوانند سفارش بدهند در معیشت افرادی که در این کارگاه تلاش می‌کند تاثیرگذار خواهند بود.

این کارآفرین گفت: البته در مواردی دستگاه‌های اجرایی برای پرسنل خود سفارش می‌دهند اما در پرداخت تعلل دارند و این سبب ایجاد چالش‌هایی برای تولید کننده می‌شود.

ذهابی یادآور شد: چنانچه مورد حمایت مالی قرار گیرم و بازار هدف فروش تقویت شود می‌توانم کارگاه را توسعه و برای افراد بی بضاعت، بدسرپرست، خودسرپرست و سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنم.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: