کد خبر: ۲۰۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 15 January 2023
‌معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بخش سرمایه گذاری گفت: سال گذشته از منابع داخلی بانک‌ها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بیش از ۱۰۳ هزار نفر پرداخت شد.

 ‌معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بخش سرمایه گذاری گفت: سال گذشته از منابع داخلی بانک‌ها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بیش از ۱۰۳ هزار نفر پرداخت شد.

حسین نگهدار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بخش کشاورزی مازندران ۲۱.۸۷ درصد تولید ناخالص داخلی ، ۱۹.۳ درصد اشتغال و ۷.۶ میلیون تن از محصولات زراعی و باغی در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: استان مازندران رتبه اول ضریب کشت با میانگین ۱.۴ را دارا است در حالیکه میانگین کشور ۷ دهم است .

وی با بیان اینکه این استان در ۲۰ محصول زراعی، باغی و شیلاتی رتبه نخست را دارد، افزود: مازندران رتبه نخست را در تولید محصولات ارگانیک و سالم دارد.

وی با اشاره به پتانسیل استان در بخش کشاورزی، گفت: در این راستا دو وظیفه مهم حفظ و پایداری تولید و افزایش بهره‌وری و ارتقا تولید از حیث ایجاد واحدهای جدید در راستای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و هم بهینه سازی و بهسازی واحدهای تولیدی بر عهده ما است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تصریح کرد: در سال جاری رشد اقتصادی ۷.۸ درصد برای بخش کشاورزی مازندران در نظر گرفته شده است که از این میزان ۲.۸ مربوط به بهره‌وری و پنج درصد مربوط به سرمایه گذاری است. نگهدار با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری اتفاقات خوبی در استان روی داده است، یادآور شد: در سال گذشته از منابع داخلی بانک‌ها بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۱۰۳ هزار و ۴۳۱ نفر پرداخت شد همچنین در سال جاری علاوه بر اعتبارات منابع داخلی ۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان به ۲۴ هزار و ۱۷۴ نفر بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل سرمایه‌گذاری از ابتدای سال تا کنون ۷ هزار میلیارد از محل منابع داخلی و ۲ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی به ۱۲ هزار و ۷۳۷ نفر پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری از مصوبه سال ۱۴۰۰ حدود ۷۴۲ میلیارد تومان اختصاص یافت، افزود: از این میزان هزار و ۹۷ میلیارد تومان جذب شد که از این نظر رتبه دوم کشور را داریم.

نگهدار با اشاره به اهمیت نهاده‌های دامی و پرداخت سرمایه در گردش از محل طرح مردمی سازی یارانه‌ها، گفت: در این راستا ۹ هزار و ۷۸ نفر از دامداران، مرغداران و پرورش دهندگان آبزی پروری ثبت نام کردند و به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۶۰ نفر به مبلغ ۷۸۵ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند که رتبه سوم کشور را در پرداخت دارا است.

وی به سهمیه اشتغال بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ۵ هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه استان بوده است که تا این تاریخ ۴هزار و ۲۰۰ نفر محقق شده است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: