کد خبر: ۲۰۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 14 January 2023
مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین از آغاز مرحله اول انتشار اوراق اتکایی این شرکت به ارزش 400میلیارد تومان خبر داد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین از آغاز مرحله اول انتشار اوراق اتکایی این شرکت به ارزش 400میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی امین، موسی رضایی‌میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اظهار کرد: این شرکت با توجه به تایید بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی در اولین مرحله حدود ۴ هزار میلیارد ریال اوراق اتکایی منتشر می‌کند.

رضایی با اشاره به پیشتازی شرکت بیمه اتکایی امین در انتشار اوراق اتکایی ادامه داد: مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی امین برای اولین بار در کشور در آذر ماه سالجاری(۱۴۰۱) صادر شد تا این شرکت پس از انجام هماهنگی های لازم با سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتشار اوراق اقدام کند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین ادامه داد: این مجوز برای نخستین بار در صنعت بیمه صادر می‌شود که مطابق آن اوراق بیمه اتکایی به ارزش مجموعا ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط شرکت بیمه اتکایی امین منتشر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر حضور موثر صنعت بیمه در اقتصاد کشور و استفاده از ابزارهای نوین مالی و همچنین حمایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف انتقال ریسک‌های صنعت بیمه به بازار سرمایه نقش صنعت بیمه به شکل مناسبی بازتعریف شود. که این همکاری باعث ایجاد هم‌افزایی هر چه بیشتر بین صنعت بیمه و بازار سرمایه به عنوان دو بازوی بازار مالی کشور می‌گردد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: