کد خبر: ۲۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 14 January 2023
چهارمین پویش فناورانه شرکت‌‌های بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و با معرفی فناوری‌‌های به کار گرفته شده شرکت بیمه دی برگزار شد.

چهارمین پویش فناورانه شرکت‌‌های بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و با معرفی فناوری‌‌های به کار گرفته شده شرکت بیمه دی برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل بیمه دی، ‌‌با اشاره به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فناوری‌‌های به‌‌کارگرفته‌‌شده در این شرکت با معرفی وب اپلیکیشن دی‌‌دار گفت: تعداد کاربران‌‌(نماینده و مشتری) این سامانه ۶۱ هزار و ۸۳۲ نفر تاکنون بوده است. محمد‌‌رضا کشاورز، با بیان اینکه بیمه دی با استفاده از نیروهای جوان و فناوری‌‌های نو در دو سال توانسته به سودآورترین شرکت بیمه تبدیل شود، افزود: از زیان انباشته تبدیل به رتبه اول بهره‌‌وری در عوامل کل تولید شدیم.

وی با ارائه گزارش فروش دیجیتال از ابتدای شکل‌‌گیری تا ۳۰ آذر ماه سال جاری افزود: تعداد بیمه‌‌نامه‌‌های فروش مستقیم‌‌(سامانه‌‌های آنلاین) در این مدت ۱۴ هزار و ۳۳بیمه‌‌نامه بوده که به مبلغ ۴۳۵ میلیارد و ۷۸۶میلیون ریال به فروش رفته است. کشاورز با تاکید براینکه فروش غیر‌مستقیم فروش دیجیتال نیز تعداد ۲۴ هزار و ۷۹۷‌میلیارد ریال به ارزش مبلغی ۷۸۱ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال بوده است، اظهار کرد: مجموع فروش دیجیتال ۳۸ هزار و۸۳۰ بیمه‌نامه با مبلغ هزار و ۲۱۷میلیارد ریال است. مدیرعامل بیمه دی تصریح کرد: جمع فروش مستقیم دیجیتالی بیمه از ابتدای شکل‌‌گیری کانال‌ها تا ۳۰ آذر ماه گذشته ۳۶ درصد رشد داشته، در حالی‌که جمع فروش غیر‌مستقیم‌(اگریگیتورها) دارای ۶۴ درصد سهم بوده است.

وی افزود: شرکت‌‌های بیمه وظیفه اصلی مدیریت ریسک را دارند و با نگاه به آینده در بستر دیجیتال از فناوری‌‌های روز استفاده می‌‌کنند. وی اقتصاد پلتفرمی و خدمات‌‌محوری را در شرکت‌‌های بیمه مهم دانست و گفت: استفاده از روش هیبریدی و ترکیب پلتفرم‌‌های مختلف در صنعت بیمه اهمیت بالایی دارد و ما اپلیکیشن‌‌های متفاوتی در شرکت بیمه دی استفاده کرده‌‌ایم. به گفته وی‌‌ سهم این شرکت از بازار باید به ۲ درصد از بازار بیمه برسد و ۸۰ درصد از پرتفوی این بیمه به بیمه‌‌های خرد اختصاص پیدا کند. خدمات بیمه‌‌گری بیمه دی در بستر دیجیتال شامل مراکز خدمت‌رسانی، صدای مشتری، درمان و سلامت و خرید آنلاین بیمه‌نامه است.

بیمه دی در بخش غیر‌حضوری در‌مان و سلامت برای مشتریان خود به‌خصوص جانبازان خدماتی همچون مشاهده سوابق درمانی بیمه‌‌شدگان اصلی و تبعی، دارو رسان، جمع‌‌آوری اسناد هزینه درمان و اعلام خسارت را ارائه می‌‌دهد. بیمه شخص واحد که شامل بیمه درمان انفرادی است نیز از دیگر خدمات بیمه دی است. در بخش خرید آنلاین بیمه‌نامه خدماتی همچون بیمه مستمری پیشامد، بیمه مسافرتی‌، بیمه آتش‌سوزی‌، بیمه عمر با برگشت حق بیمه‌(پژواک)‌، بیمه شخص ثالث، بیمه شخص واحد(درمان)‌، بدنه خودرو، آسانسور و حوادث انفرادی ارائه می‌‌شود. در این همایش مجید بهزادپور، رئیس‌‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که نظارت‌‌ها را تقویت و مداخلات و تصدی‌‌گری در صنعت بیمه را کاهش دهیم، گفت: ما نقش مداخله در بازار بیمه نداریم و می‌‌خواهیم نظارت را بیشتر کنیم.

وی از نوآوری در صنعت بیمه به عنوان تخریب خلاقانه در این صنعت اشاره کرد و گفت: باید نوآوری‌‌ها جوابگوی نیاز امروز و آینده در صنعت بیمه باشد. رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با بیان اینکه صنعت بیمه ایران مدتی از بازارهای جهانی دور مانده است، اظهار کرد: به هر حال باید روزی به بازارهای جهانی متصل شویم و صنعت بیمه باید این آمادگی را داشته باشد که با انجام نوآوری‌‌ها با صنعت بیمه دنیا همکاری کند. بهزادپور اضافه کرد: در چهار هفته‌‌ای که از پویش سه‌‌شنبه‌‌های خلاقانه بیمه می‌‌گذرد، شرکت‌‌های بیمه در زمینه فناوری‌‌های نو که استفاده می‌‌کنند به ارائه دستاوردهای خود می‌‌پردازند و هدف ما معرفی این نوآوری‌‌ها و افزایش رقابت در صنعت بیمه است.

رزرو هتل های بندرعباس در «ایران‌ هتل‌ آنلاین»
رزرو هتل های بندرعباس در «ایران‌ هتل‌ آنلاین»

رزرو هتل
yektanet-logo-signتبلیغ
وی با بیان اینکه شرکت‌‌های بیمه نیاز به ارائه راه‌‌حل برای بنگاه‌‌ها دارند، گفت: سه‌‌شنبه‌‌های نوآورانه تا آخر سال ادامه پیدا می‌‌کند و بعد از آن مرکز نوآوری در بیمه مرکزی فعال می‌‌شود و کار فناوری‌‌های نوآورانه به‌‌طور مستمر باید ادامه داشته باشد و صنعت بیمه از این فناوری‌‌ها بهره‌‌برداری کند. رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به ارائه فناورانه یک شرکت نمایندگی بیمه بیان کرد: با توجه به اینکه مقررات و آیین‌‌نامه‌‌های صنعت بیمه را رعایت می‌‌کنید از این حرکت حمایت می‌‌کنیم و این نکته درستی است که باید خرید بیمه‌‌نامه‌‌ها از افراد حرفه‌‌ای و نمایندگی‌‌ها انجام شود.

همچنین در این مراسم علی بنیادی‌نایینی، معاون فناوری بیمه مرکزی ‌‌گفت: در حال حاضر با فناوری هوش مصنوعی می‌‌توان بسیاری از تخلفات بیمه‌‌ای را کشف کرد و از انحراف در شرکت‌‌های بیمه‌‌ای جلوگیری به عمل آورد. در ادامه محمدنیا، نماینده پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی نیز با معرفی پلتفرم خود گفت: در نظر داریم نمایندگان فروش آنلاین را از طریق این پلتفرم جذب کنیم و این نمایندگان بتوانند به عنوان کارگزار برای مشتریان از شرکت‌‌های بیمه خدمات بیمه‌‌ای خریداری کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد فروش صنعت بیمه توسط شبکه کارگزاری‌‌ها انجام می‌‌شود.

نگار کریمی
منبع: بیمه دی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: