کد خبر: ۲۰۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 12 January 2023
با حضور عضو هیات مدیره بانک مسکن در روستای گنجان انجام شد؛
کمالی در ابتدای این مراسم گفت: مفتخریم که بیست و دومین مدرسه شهدای بانک مسکن را در استان کرمان و در روستای گنجان افتتاح می‌کنیم که با تقدیم 70شهید در دوران دفاع مقدس به عنوان روستای نمونه کشوری شناخته شده است.

بیست و دومین مدرسه شهدای بانک مسکن در روستای نمونه کشوری گنجان از توابع شهرستان رابر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بیست و دومین مدرسه شهدای بانک مسکن که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در روستای نمونه کشوری گنجان از توابع شهرستان رابر، زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی احداث شده است با حضور علی کمالی عضو هیات مدیره بانک مسکن افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مدرسه صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی، مهدی بلوچی مدیر امور شعب شرق کشور بانک مسکن، رضا هدایتی مدیرکل اداره نوسازی و توسعه مدارس استان، حسین آقا ملایی فرماندار رابر، مجتبی افضلی رئیس آموزش وپرورش شهرستان رابر، عقیل زینلی مدیر شعب استان و جمعی از دانش آموزان و اهالی روستای گنجان حضور داشتند.

کمالی در ابتدای این مراسم گفت: مفتخریم که بیست و دومین مدرسه شهدای بانک مسکن را در استان کرمان و در روستای گنجان افتتاح می‌کنیم که با تقدیم 70شهید در دوران دفاع مقدس به عنوان روستای نمونه کشوری شناخته شده است.

وی افزود: بانک مسکن در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و کمک به تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم کشور تاکنون در ساخت 27مدرسه مشارکت داشته که امروز شاهد افتتاح بیست و دومین مدرسه مشارکتی بانک مسکن در این روستا هستیم و پنج مدرسه دیگر نیز در دست احداث است.

عضو هیات مدیره بانک یادآور شد: اولین مدرسه شهدای بانک مسکن در استان کرمان و در سال 1390در روستای چاه نارنج منوجان به بهره برداری رسیده است.

کمالی در ادامه مسکن را از نیازهای اساسی و دغدغه اصلی افراد مختلف جامعه بویژه زوج‌های جوان دانست و گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی این حوزه یکی از مهمترین رسالت‌های خود را تامین مالی مسکن برای اقشار مختلف جامعه می‌داند.

وی پرداخت تسهیلات روستایی و قرض الحسنه ازدواج را از سایر اقدامات بانک مسکن در حوزه مسئولیت اجتماعی برشمرد وافزود: بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نیز تنها بانکی است که سهمیه تعیین شده در این بخش را بطور کامل پرداخت کرده است.

در ادامه کمالی از بانک مسکن به عنوان بانک مردمی نام برد که کمک به رفع مشکلات مردم را دغدغه خود می‌داند.

وی با اشاره به جایگاه والای شهداءخطاب به دانش آموزان مدرسه شهدای بانک مسکن گفت: تکلیف دانش آموزانی که در این جا درس می‌خوانند بسیار سنگین است. امیدواریم هر کدام از شما بتوانید با تلاش و کوشش به یک انسان بزرگ تبدیل شوید و در جامعه به خوبی نقش آفرینی کنید.

تقدیر نماینده مجلس رابر از اقدام ارزشمند بانک مسکن

همچنین در این مراسم، صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی ساخت مدرسه سه کلاسه شهدای بانک مسکن در روستای گنجان را کاری ارزشمند توصیف کرد که قابل تقدیر است.

وی افزود: یقین بدانید این کار ارزشمند امروز در اذهان مردم این روستا خواهد ماند و هر کدام از ما به هر میزانی که در احداث این بنا نقش داشته‌ایم آثار و برکات این کار بزرگ را در زندگی خواهیم دید.

محمدی گفت: احداث این مدرسه در این روستا نسبت به سایر مناطق کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه مردم روستای گنجان با تقدیم 70 شهید صداقت، مردانگی و انقلابی خود را با نثار جان خود به اثبات رسانده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر خدمتی که برای این مردم انجام دهیم، باز هم نمی‌توانیم گوشه‌ای از ایثارگری آنان را جبران کنیم

حجت السلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان رابر نیز با ابراز خرسندی از افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در روستای گنجان، از نگاه ویژه بانک مسکن به توسعه فضاهای آموشی وارتقاء جایگاه تعلیم وتربیت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تقدیر کرد.

آثار خدمات بانک مسکن در جای جای استان کرمان مشهود است

در ادامه این مراسم رضا هدایتی مدیر کل نوسازی و توسعه مدارس استان گفت: برای احداث این مدرسه سه کلاسه دومیلیارد و700میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که بخشی از آن توسط بانک مسکن و بخشی دیگر آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین شده است.

وی با تقدیر از بانک مسکن گفت: آثار خدمات بانک مسکن در جای جای استان کرمان مشهود است.

در پایان این مراسم، مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان با اعطای لوح‌های تقدیر به عضو هیات مدیره بانک، مدیر امور شعب شرق کشور و مدیر شعب استان کرمان از مسئولان بانک مسکن تقدیر کرد.

گفتنی است، مدرسه 3کلاسه شهدای بانک مسکن در مقطع متوسطه اول و با زیر بنای آموزشی 196متر مربع در زمینی به مساحت یک هزار و150متر مربع و با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال در روستای گنجان از توابع شهرستان رابر احداث شده است.

همچنین عضو هیات مدیره بانک مسکن درمراسمی به مقام شامخ شهدای روستای گنجان ادای احترام کرد و طی این سفر بسته‌های معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رابر از سوی بانک مسکن تدارک دیده و به آنان اهدا شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: