کد خبر: ۲۰۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 11 January 2023
در این همایش مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که نظارت‌ها را تقویت و مداخلات و تصدی‌گری در صنعت بیمه را کاهش دهیم، گفت: ما نقش مداخله در بازار بیمه نداریم و می‌خواهیم نظارت را بیشتر کنیم. او از نوآوری در صنعت بیمه به‌عنوان تخریب خلاقانه در این صنعت اشاره کرد و گفت: باید نوآوری‌ها جوابگوی نیاز امروز و آینده در صنعت بیمه باشد.

چهارمین پویش فناورانه شرکت‌های بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و با معرفی فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده شرکت بیمه دی برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل بیمه دی، ‌با اشاره به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فناوری‌های به ‌کارگرفته‌شده در این شرکت با معرفی وب اپلیکیشن دی‌دار گفت: تعداد کاربران (نماینده ومشتری) این سامانه ۶۱هزار و۸۳۲ نفرتاکنون بوده است.

محمدرضا کشاورز با بیان اینکه بیمه دی با استفاده از نیروهای جوان و فناوری‌های نو در دو سال توانسته به سودآورترین شرکت بیمه تبدیل شویم، افزود: از زیان انباشته تبدیل به رتبه اول بهره‌وری در عوامل کل تولید برسد. او با ارائه گزارش فروش دیجیتال از ابتدای شکل‌گیری تا ۳۰آذر ماه سال جاری افزود: تعداد بیمه‌نامه‌های فروش مستقیم (سامانه‌های آنلاین) در این مدت ۱۴هزار و۳۳ بیمه‌نامه بوده که به مبلغ ۴۳۵میلیارد و۷۸۶میلیون ریال به فروش رفته است. کشاورز با تاکید براینکه فروش غیرمستقیم فروش دیجیتال نیز تعداد ۲۴هزار و۷۹۷میلیارد ریال به ارزش مبلغی ۷۸۱میلیارد و ۵۵۹میلیون ریال بوده است، اظهار کرد: مجموع فروش دیجیتال ۳۸هزار و۸۳۰بیمه‌نامه با مبلغ یک‌هزار و ۲۱۷میلیارد ریال است.

مدیر عامل بیمه دی تصریح کرد: جمع فروش مستقیم دیجیتالی بیمه از ابتدای شکل‌گیری کانال‌ها تا ۳۰آذر ماه گذشته ۳۶درصد رشد داشته است؛ درحالی‌که جمع فروش غیرمستقیم (اگریگیتورها) دارای ۶۴درصد سهم بوده است. او افزود: شرکت‌های بیمه وظیفه اصلی مدیریت ریسک دارند و با نگاه به آینده در بستر دیجیتال از فناوری‌های روز استفاده می‌کنند. او اقتصاد پلتفرمی و خدمات‌محوری را در شرکت‌های بیمه مهم دانست و گفت: استفاده از روش هیبریدی و ترکیب پلتفرم‌های مختلف در صنعت بیمه اهمیت بالایی دارد و ما اپلیکیشن‌های متفاوتی در شرکت بیمه دی استفاده کرده‌ایم. به گفته او سهم این شرکت از بازار باید به ۲درصد از بازار بیمه برسد و ۸۰درصد از پرتفوی این بیمه به بیمه‌های خرد اختصاص پیدا کند.

خدمات بیمه‌گری بیمه دی در بستر دیجیتال شامل مراکز خدمت‌رسانی، صدای مشتری، درمان و سلامت و خرید آنلاین بیمه‌نامه است. بیمه دی در بخش غیر حضوری درمان و سلامت برای مشتریان خود به‌ویژه جانبازان خدماتی همچون مشاهده سوابق درمانی بیمه‌شدگان اصلی وتبعی، دارو رسان، دورا پزشکی، جمع‌آوری اسناد هزینه درمان و اعلام خسارت را ارائه می‌دهد.

بیمه شخص واحد که شامل بیمه درمان انفرادی است نیز از دیگر خدمات بیمه دی است. در بخش خرید آنلاین بیمه نامه خدماتی همچون بیمه مستمری پیشامد، بیمه مسافرتی، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر با برگشت حق بیمه (پژواک)، بیمه شخص ثالث، بیمه شخص واحد (درمان)، بدنه خودرو، آسانسور و حوادث انفرادی ارائه می‌شود.

در این همایش مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که نظارت‌ها را تقویت و مداخلات و تصدی‌گری در صنعت بیمه را کاهش دهیم، گفت: ما نقش مداخله در بازار بیمه نداریم و می‌خواهیم نظارت را بیشتر کنیم. او از نوآوری در صنعت بیمه به‌عنوان تخریب خلاقانه در این صنعت اشاره کرد و گفت: باید نوآوری‌ها جوابگوی نیاز امروز و آینده در صنعت بیمه باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با بیان اینکه صنعت بیمه ایران مدتی از بازارهای جهانی دور مانده است، اظهار کرد: به هر حال باید روزی به بازارهای جهانی متصل شویم و صنعت بیمه باید این آمادگی را داشته باشد که با انجام نوآوری‌ها با صنعت بیمه دنیا همکاری کند. بهزادپور اضافه کرد: در چهار هفته‌ای که از پویش سه‌شنبه‌های خلاقانه بیمه می‌گذرد، شرکت‌های بیمه در زمینه فناوری‌های نو که استفاده می‌کنند به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند و هدف ما معرفی این نوآوری‌ها و افزایش رقابت در صنعت بیمه است.


او با بیان اینکه شرکت‌های بیمه نیاز به ارائه راه‌حل برای بنگاه‌ها دارند، گفت: سه‌شنبه‌های نوآورانه تا آخر سال ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن مرکز نوآوری در بیمه مرکزی فعال می‌شود و کار فناوری‌های نوآورانه به‌طور مستمر باید ادامه داشته باشد و صنعت بیمه از این فناوری‌ها بهره‌برداری کند. رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به ارائه فناورانه یک شرکت نمایندگی بیمه بیان کرد: با توجه به اینکه مقررات و آیین‌نامه‌های صنعت بیمه را رعایت می‌کنید از این حرکت حمایت می‌کنیم و این نکته درستی است که باید خرید بیمه‌نامه‌ها از افراد حرفه‌ای و نمایندگی‌ها انجام شود.

همچنین در این مراسم علی بنیادی نائینی، معاون فناوری بیمه مرکزی ‌گفت: در حال حاضر با فناوری هوش مصنوعی می‌توان بسیاری از تخلفات بیمه‌ای را کشف کرد و از انحراف در شرکت‌های بیمه‌ای جلوگیری به عمل آورد. در ادامه محمدنیا، نماینده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با معرفی پلتفرم خود گفت: در نظر داریم نمایندگان فروش آنلاین را از طریق این پلتفرم جذب کنیم و این نمایندگان بتوانند به‌عنوان کارگزار برای مشتریان از شرکت‌های بیمه خدمات بیمه‌ای خریداری کنند. او اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰درصد فروش صنعت بیمه توسط شبکه کارگزاری‌ها انجام می‌شود.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: