کد خبر: ۲۰۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 10 January 2023
علی عسکری سرپرست بانک مسکن گفت: سالانه تسهیلات ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی را باید تامین کنیم که در طول چهار سال سهم بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰‌هزار واحد است.

علی عسکری سرپرست بانک مسکن گفت: سالانه تسهیلات ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی را باید تامین کنیم که در طول چهار سال سهم بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰‌هزار واحد است.

سرپرست بانک مسکن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه از برنامه عقب نیستیم و امیدواریم بتوانیم همه تعهداتمان را انجام دهیم، افزود: ۹۲‌درصد تسهیلات بانک مسکن متعلق به بخش ساختمان است که شامل طرح نهضت ملی مسکن، باقی‌مانده مسکن مهر، ودیعه مسکن، اجاره مسکن و جعاله است.


وی گفت: پارسال در ۹ ماه اول حدود ۴۴‌هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این رقم از ابتدای سال درطول ۹ ماه به ۹۹‌هزار میلیارد تومان رسید بنابراین بیش از ۱۷۰‌درصد رشد پرداخت تسهیلات مسکن را نشان می‌دهد. عسکری ادامه داد: این تسهیلات بخشی از آورده مشتریان و بخش دیگر را بانک تامین مالی کرده است. مدیرعامل بانک مسکن درباره افزایش رقم وام نهضت ملی تا ۷۰۰ میلیون تومان گفت: به لحاظ رشد هزینه‌‌‌ها و شاخص تورم در اقتصاد احتمال افزایش وام وجود دارد، اما تاکنون مبلغ جدیدی اعلام نشده است، ولی قابل بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در سال اول طرح نهضت ملی مسکن یعنی پارسال ۲۰‌درصد تسهیلات طرح نهضت ملی به تنهایی به بانک مسکن و ۸۰‌درصد به سایر بانک‌ها اختصاص داده شد، افزود: به این ترتیب سهم تسهیلات بانک مسکن ۶۳‌هزار میلیارد تومان شد که ۹۵‌درصد تعهدات خود را انجام دادیم. مدیرعامل بانک مسکن گفت: امسال ۶۸‌هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و سهم‌الشرکه بانک، انعقاد قرارداد شد که از این مبلغ ۴۵‌هزار میلیارد تومان بر اساس پروژه‌‌‌هایی که قرارداد بسته شده و پیمانکار آن مشخص شده است پرداخت کردیم.

عسکری تاکید کرد: مبلغ پرداختی بر اساس پیشرفت طرح است که مرحله اول را در بخش فونداسیون و مراحل بعدی را در بخش‌‌‌های اسکلت، سفت‌کاری و نازک‌کاری پرداخت می‌‌‌کنیم. وی گفت: سهم امسال تسهیلات بانک مسکن برای طرح نهضت ملی ۸۱‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده یعنی می‌توانیم تا این سقف برای طرح نهضت ملی راهگشایی کنیم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: