کد خبر: ۲۰۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 08 January 2023
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه با افزایش عرضه پیاز در تهران قیمت این محصول ۲ تا ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است گفت: قیمت هر کیلوگرم از این محصول در روزهای آینده به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان کاهش می یابد.

 بانکداری ایرانی- رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه با افزایش عرضه پیاز در تهران قیمت این محصول ۲ تا ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است گفت: قیمت هر کیلوگرم از این محصول در روزهای آینده به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان کاهش می یابد.

به گزارش  تسنیم قیمت پیاز در هفته های اخیر افزایش یافته است که درباره دلایل این افزایش قیمت دلایل مختلفی مانند صادرات بی رویه، تغییر فصل، بارندگی ها اخیر و وقفه در حمل و نقل و افزایش هزینه های تولید مطرح می کنند.

تعرفه صادرات پیاز اخیرا از 50 درصد به 100 درصد افزایش یافته است که این امر صادرات این محصول را کاهش داده است و بازار داخلی این محصول نیز به تدریج در حال تعدیل و کاهش قیمت است.

دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان در این ارتباط اظهار دشت: افزایش تعرفه صادرات پیاز، میزان صادرات این محصول را کاهش داده که قیمت ها را در بازار داخلی تعدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دی ماه قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تا هر کیلوگرم 20 هزار تومان افزایش یافته بود افزود: قیمت پیاز 2000 تا 5000 تومان در هر کیلوگرم کاهش را تجربه کرده است و پیش بینی می شود که این کاهش قیمت ادامه داشته باشد و هر کیلوگرم پیاز به 10 تا 11 هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران از 19 تا 23 هزار تومان است.

مجید حسنی مقدم مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط اظهار داشت: تغییر فصل،بارندگی‌ها، وقفه در حمل و نقل و از طرفی افزایش هزینه تولید منجر به گرانی پیاز در بازار شده است.

وی افزود: با ورود روزانه 800 تن پیاز به تهران قیمت ها کاهش یافته است که این عرضه در روزهای آینده افزایش خواهد داشت.

برچسب ها: پیاز ، بارفروشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: