کد خبر: ۲۰۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 07 January 2023
بانک سینا در آذر 1401 بیش از 22 درصد از مجموع سپرده را از محل سپرده بدون هزینه جمع‌آوری کرده بود. در این دوره مبلغ 120 هزار میلیارد ریال از کل سپرده 541 هزار میلیارد ریال به سپرده بدون هزینه اختصاص داشت که همین خود عاملی برای توفیق بانک بوده است.

بانک سینا در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1401 بیش از 60 هزار میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری و کارمزد کسب کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بانک سینا در آذرماه امسال در بخش مصارف و منابع بانک ، دارای تراز مثبت 23 هزار و 684 میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه‌های پیش از رشدی بالای 15 درصد داشته است.

سلامت عملیاتی و سودآوری بانک
عملکرد بانک سینا دارای سلامت و کیفیت خاصی در بین بانک‌های دیگر ایرانی است. در حقیقت، تراز مثبت و عملیات حرفه‌ای این بانک سبب شده است تا این بانک را به بهترین بانک باکیفیت ایرانی تبدیل کند و درحالی‌که بسیاری از بانک‌ها از نسبت کفایت سرمایه بسیار پایینی و حتی منفی رنج می‌برند، نسبت کفایت سرمایه بانک سینا در شهریور امسال به رقم 8.4 درصد رسیده است. که نشان از سلامت این بانک دارد. با توجه به اینکه اهمیت رعایت استانداردهای بین‌المللی و ملی پس از بحران مالی اخیر بیشتر جلوه‌گر شده، لذا بانک سینا بر این عقیده است که رعایت قوانین کشور و پیروی از استانداردهای بین‌المللی برای اندازه‌گیری کفایت سرمایه و نقدینگی، بهترین روش مقابله با بحران ھا و حفظ سرمایه بانک است. با توجه به تغییر استانداردهای بین‌المللی و نیز بحران ھای پیش‌آمده و تغییرات در نظام بانکی کشور و نیز ابلاغ بخشنامه شماره ٩٨/۴٣۶٧۵٨ مورخ ١٧/١٢/١٣٩٨ بانک مرکزی مبنی بر تغییر در آیین‌نامه کفایت سرمایه بانک سینا اقدام به پیاده‌سازی محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه‌بر اساس استانداردهای نوین نظارت بانکی و اسناد بال ٢ و ٣ منتشره کمیته نظارت بانکی بال کرده که گامی مهم و مؤثر در راستای کاهش فاصله میان استانداردهای نظارتی آن با استانداردهای روز بین‌المللی می‌باشد که زمینه‌ای برای افزایش سطح ثبات و استحکام بانک است، به‌طوری‌که در بانک ریسک ھر مشتری و ھر پرونده اعتباری موردسنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

مانده تسهیلات
بر اساس این گزارش، درآمد ماهانه بانک در آذر 1401 نشان می دهد که این بانک از محل تسهیلات اعطایی مبلغ شش هزار و 73 میلیارد ریال، از محل سپرده‌گذاری 494 میلیارد ریال، از محل اوراق بدهی 111 میلیارد ریال، از محل سرمایه‌گذاری مبلغ یک میلیارد ریال و درنهایت از محل کارمزد مبلغ 967 میلیارد ریال درامد کسب کرد.

بررسی وضعیت درآمدزایی بانک سینا در آخر پاییز 1401

مانده تسهیلات بانک سینا در آذر 1401 مبلغ 418 هزار و 389 میلیارد ریال بود که در پی آن درآمد 30 هزار و 868 میلیارد ریالی داشت. در این دوره بیشترین تسهیلات به بخش مرابحه با مبلغ 288 هزار و 298 میلیارد ریال سپس به تسهیلات قرض‌الحسنه با مبلغ 32 هزار میلیارد ریال، بعد از آن به جعاله با مبلغ 25 هزار میلیارد ریال و درنهایت مشارکت مدنی با مبلغ 21 هزار و اختصاص داشت. بیشترین سهم درآمدی نیز به مرابحه با رقم 22 هزار میلیارد ریال اختصاص داشت.درامد تسهیلات بانک سینا در سه ماه اخیر با افزاش معناداری مواجه شده است .



بررسی وضعیت درآمدزایی بانک سینا در آخر پاییز 1401

 

وضعیت سپرده بانک
در 9 ماهه منتهی به آذر 1401 میزان هزینه پرداختی بابت سپرده مشتریان مبلغ 36 هزار و 65 میلیارد ریال بود که سهم آذرماه مبلغ چهار هزار و 245 میلیارد ریال بود. در این 9 ماه هزینه پرداختی بانک بابت کارمزد نیز 1185 میلیارد ریال بود. مانده سپرده در پایان این دوره 541 هزار میلیارد ریال بود.

سهم سپرده بدون هزینه
بانک سینا در آذر 1401 بیش از 22 درصد از مجموع سپرده را از محل سپرده بدون هزینه جمع‌آوری کرده بود. در این دوره مبلغ 120 هزار میلیارد ریال از کل سپرده 541 هزار میلیارد ریال به سپرده بدون هزینه اختصاص داشت که همین خود عاملی برای توفیق بانک بوده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: