کد خبر: ۲۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 04 January 2023
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ترفند خرید ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود، خبرداد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ترفند خرید ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام وقوع کلاهبرداری از وی تحت عنوان خرید ارز دیجیتال رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس فتای تهران بزرگ قرارگرفت.

وی با اشاره به اظهارات شاکی گفت: این فرد به ماموران گفت که چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی با فردی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و این فرد پس از جلب اعتمادش مبلغ یک میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال از شاکی دریافت کرده است، اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات خود برای دستگیری این فرد را آغاز کردند، گفت: ماموران پس از بررسی های همه جانبه و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی این فرد را شناسایی کردند. با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی،تیم عملیات پلیس فتا مجرم را در حالی که قصد خروج از کشور را داشت دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از هشت نفر به شکات پرونده اضافه شد، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و گفت که با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات بر روی پرونده این فرد همچنان ادامه دارد.

به گفته معظمی گودرزی ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: