کد خبر: ۲۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 25 December 2022
بررسی وضعیت بیمه پارسیان از منظر
بیمه پارسیان همواره با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی خدمات بیمه‌ای در تلاش بوده و با نگاه بیشتری به حوزه فناوری در صنعت بیمه و طراحی محصولات و خدمات نوآورانه و تأکید داشته است.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ بیمه پارسیان که در نظر دارد سرمایه فعلی را از 500 میلیارد به 1.3 هزار میلیارد تومان برساند تا با تأمین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها، قادر به اصلاح ساختار مالی، ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی، حفظ و توسعه سرمایه مالی، افزایش سهم نگهداری بیمه‌نامه‌های صادره، حفظ و ارتقای سهم از بازار و جایگاه رقابتی، حفظ و گسترش بازار اتکایی و مدیریت ریسک اعتباری شود، توانست رشد 162 درصدی سود خالص را ثبت کرده و وضعیت شرکت را به یکی از باکیفیت‌ترین شرکت به لحاظ مالی تبدیل کند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، اخیراً، دبیر کل سندیکای بیمه گران در خصوص شرکت بیمه پارسیان گفته بود که این شرکت یک شرکت پیشرو و به‌روز در صنعت بیمه است؛ چراکه این شرکت، در حوزه خدمات دیجیتال، بیمه گری جدید و مدرن، ارائه محصولات جدید و برآمده از تکنولوژی روز جلوتر از بسیاری از شرکت‌هاست.


بر همین اساس، می‌توان کیفیت عملکردی شرکت را بررسی کرد. بیمه پارسیان این شرایط باکیفیت در وضعیت مالی مناسب را از یک استراتژی مناسبی کسب کرده است. درواقع، بیمه پارسیان همواره با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی خدمات بیمه‌ای در تلاش بوده و با نگاه بیشتری به حوزه فناوری در صنعت بیمه و طراحی محصولات و خدمات نوآورانه و تأکید به ساده‌سازی و برخط بودن خدمات گام برداشته و در این مسیر جدید، خدمات گسترده هوشمند و بر پایه دیجیتال و الکترونیک را ارائه کرده است. بر اساس این تلاش‌ها، بیمه پارسیان، تصمیم دارد تا با توجه به‌ضرورت زندگی امروز بیمه‌گزاران و مشتریان بتوانند به سهولت به خدمات بیمه‌ای دسترسی داشته باشند.


علاوه بر این‌یکی از موضوعات مهم برای شرکت بیمه پارسیان ارائه محصولات خلاقانه توسط شرکت است، به‌عنوان نمونه، خدمت جدید و خلاقانه‌ای با عنوان «بیمه جامع آرامش زندگی بیمه پارسیان» در بازار بیمه کشور رونمایی شده که مزیت‌های فراوانی ازجمله اضافه شدن برخی پوشش‌های بیمه‌ای جدید، ارتقای پوشش‌های بیمه‌ای موجود و بهبود اندوخته سرمایه‌گذاری حق بیمه ازجمله مزیت‌های آن است. درواقع «بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان» با ارتقاء و بهبود خدمات موجود در محصول بیمه‌ای دیگر خود یعنی «بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری»، به محصولی اثربخش‌تر و متناسب‌تر با شرایط اقتصادی کشور تبدیل‌شده است. به‌بیان‌دیگر «بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان» دارای پوشش‌هایی به‌مراتب افزون‌تر از «بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری» این شرکت بوده و بخش اندوخته‌ای این مدل جدید بیمه‌نامه نیز به‌گونه‌ای ارتقاءیافته تا نیازهای سرمایه‌گذاری و حفظ اندوخته در برابر تورم را برای بیمه‌گزاران به‌خوبی پوشش دهد.


این شرکت از ارائه محصولات برای همه شهروندان اقدام کرده است و حتی برای امور روزمره مردم نیز محصول ارائه کرده است. بر همین اساس، یکی دیگر از محصولات مهم در دورانی که تکنولوژی دست شهروندان به مهم‌ترین ابزار تبدیل‌شده است، محصول «بیمه دیجیتال من» است که با همکاری و پشتیبانی «پارس رسانه» و مجوزهای رسمی از «بیمه پارسیان» رونمایی شده و امکان خرید و صدور آنلاین این محصول را برای تمامی کاربران موبایل، تبلت و لپتاپ فراهم کرده است. یعنی اگر کالای دیجیتال شما دچار شکستگی، آبخوردگی، سوختگی براثر نوسانات ولتاژ برق و یا سرقت شده باشد، با این محصول می‌توان آن را پوشش داد.


در پایان هم می‌توان از عملکرد شرکت یادکرد. حق بیمه خالص پارسیان در شش ماه ابتدای امسال، 43 درصد به نسبت شش‌ماهه نخست سال 1400 افزایش داشته است و به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان رسیده، درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای این شرکت نیز با جهش 390 درصدی از 78 میلیارد تومان در سال گذشته به میزان 383 میلیارد تومان رسیده است. به‌طورکلی درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت رشد 60 درصدی در شش‌ماهه نخست سال داشته است.


درنهایت می‌توان گفت که عملکرد شرکت در ارائه محصولات جدید و اقدامات مهم شرکت در صورت‌های مالی شرکت مشاهده‌شده و قطعاً در آینده نزدیک این شرکت را به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های بیمه خواهد ساخت.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: