کد خبر: ۲۰۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 08 December 2022
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در یک‌ سال گذشته توانستیم به مدت ۱۴ سال گذشته رشد منابع داشته باشیم و کمترین‌ معوقات متعلق به بانک ما با رقم کمتر از نیم درصد است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در یک‌ سال گذشته توانستیم به مدت ۱۴ سال گذشته رشد منابع داشته باشیم و کمترین‌ معوقات متعلق به بانک ما با رقم کمتر از نیم درصد است.

به گزارش  روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهم همکاری بانک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تأمین مالی و حمایت از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور با اشاره به حمایت بانک مرکزی دولت سیزدهم از بانکداری خرد و قرض الحسنه اظهار داشت: ما در یک‌ سال گذشته توانستیم به مدت ۱۴ سال گذشته رشد منابع داشته باشیم و کمترین‌ معوقات متعلق به بانک ما با رقم کمتر از نیم درصد است.
وی با بیان این که در این مدت ۲.۵ میلیون نفر به جمع این بانک اضافه شده اند گفت: روزانه در حدود ۹۰۰۰ افتتاح حساب صورت می گیرد و سالانه ۳ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک پرداخت می شود.

شمسی نژاد ادامه داد: افزایش سقف وام قرض‌الحسنه با کمک بانک‌ مرکزی محقق شد که برای اشخاص حقیقی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید و برای اشخاق حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان شد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال۳۰ درصد خدمات بانک ما به صورت غیرحضوری خواهد شد. ضمن اینکه اولین بانکی بودیم که توثیق سهام برای دریافت وام را اجرایی کردیم و تا کنون ۱۰۰۰ فقره توثیق سهام داشته‌ایم.

شمسی نژاد با اشاره به برنامه های آتی بانک افزود: انتشار اوراق قرض الحسنه برای اولین بار در کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام‌ خواهد شد و کمتر از یک ماه دیگر تا رقم ۱۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: افزایش سرمایه از ۵ همت به ۱۰ همت و همچنین اصلاح اساسنامه بانک‌های قرض الحسنه با کمک وزارت اقتصاد از دیگر برنامه های این بانک است.

وی با اشاره به اینکه در راستای شعار سال از ۱۰۰۰ شرکت قرض الحسنه وام خواهیم داد، گفت: این وام‌ها برای تأمین سرمایه در گردش شرکت‌ها پرداخت می شود و همچنین همکاری در موضوع تولید و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال خواهد شد.

شمسی نژاد ادامه داد: راه اندازی یک سوپر اپلیکیشن را در دست اجرا داریم که فاز اول آن هفته آینده شروع به کار می کند و به مرور تکمیل خواهد شد. همچنین ایجاد مرکز ارتباط با مشتریان و یک مرکز افکارسنجی از دیگر اقدامات بانک بوده است.

وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق بستر قرض الحسنه در بخش فروش کمک زیادی به کسب و کارها کرده است و این امکان در حوزه دانش‌بنیان نیز وجود دارد. در حال حاضر ۷۰۰۰ پذیرنده نیز از این طریق محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: