کد خبر: ۲۰۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 12 December 2022
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

بانکداری ایرانی- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

به گزارش تسنیم، روح اله ایزدخواه در تشریح نشست دیروز(یکشنبه20 آذر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار نخست جلسه، بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودرو با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت بود؛ کلیات این طرح در سال 99 در کمیسیون تصویب شده بود اما با توجه به تغییر دولت و درخواست وزارت صمت، رسیدگی به طرح مذکور به تعویق افتاد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر خودرو در بورس عرضه می‌شود اما قاعده و ضابطه معینی ندارد و از سوی دیگر روش‌های قیمت گذاری دستوری نیز نتوانسته در بازار عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند، کمیسیون مجدد طرح را به جریان انداخت.

وی اضافه کرد: دولت با کلیات طرح کمیسیون صنایع و معادن درباره عرضه خودرو در بورس موافق است، بنابراین مقرر شد این طرح در قالب یک ماده واحده به قانون ساماندهی صنعت خودرو الحاق و در آن نحوه و شیوه عرضه خودرو در بورس تعیین شود و سایر موارد نیز را دولت در قالب آئین نامه اجرایی پیش‌بینی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در طرح مذکور اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، مابه التفاوت مذکور برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای بررسی بیشتر، طرح تحول بازار و صنعت خودرو به کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: