کد خبر: ۲۰۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 10 December 2022
تداوم تلاش بانک صادرات برای پرداخت آسان تسهیلات
دریافت تسهیلات برای شهروندان عادی به معنی رفع مشکلات است. افراد برای رفع مشکلات، خرید لوازم ضروری زندگی، پرداخت بدهی، خرید خودرو و مسکن، سرمایه‌گذاری و تولید، تسهیلات دریافت می‌کنند و امروزه با این تسهیلات چرخ زندگی می‌چرخد.

دریافت تسهیلات برای شهروندان عادی به معنی رفع مشکلات است. افراد برای رفع مشکلات، خرید لوازم ضروری زندگی، پرداخت بدهی، خرید خودرو و مسکن، سرمایه‌گذاری و تولید، تسهیلات دریافت می‌کنند و امروزه با این تسهیلات چرخ زندگی می‌چرخد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، از طرف دیگر، اقتصاد کشورها نیز بر اساس همین تسهیلات رونق بیشتری می‌گیرد. چراکه با همین تسهیلات چرخه تولید، خرید و فروش تکمیل‌شده و چرخ اقتصاد بهتر می‌چرخد.

اما برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به شهروندان اقدامات سخت‌گیرانه‌ای انجام داده و شرایط را هرروز سخت‌تر می‌کنند. در مقابل این بانک‌های سخت‌گیر، بانک‌هایی هستند که تمام تلاش و همت خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند برای رفع مشکلات شهروندان اقدام کنند. این بانک‌ها روزبه‌روز شرایط را سهل‌تر می‌کنند. بانک‌های بزرگی مانند صادرات ایران در دسته بانک‌هایی قرار دارند که همواره تلاش کردند تسهیلات‌دهی به شهروندان را آسان‌تر کرده و حتی نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند.

بانک صادرات ایران در نیمه اول سال جاری بیش از 157 هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ‌بر 135 هزار میلیارد ریال به متقاضیان در سطح کشور پرداخت کرد. درحالی‌که این آمار برای بسیاری از بانک‌ها پایین بوده است.

بانک صادرات ایران، طرح‌های مختلفی را در دست اجرا داشته و بر اساس آن تسهیلات پرداخت می‌کند و یکی از این طرح‌های مهم، طرح سَـنا است که بر اساس آن، اقدام به پرداخت تسهیلات تا سقف دو ميليارد ريال با شرايط منعطف کرده که نرخ سود آن و زمان پرداخت آن منصفانه است. این طرح به دلیل سپرده سرمایه‌گذاری قبل از دریافت تسهیلات به يکي از طرح‌های اختصاصي و جذاب بین شهروندان معروف شده است. این تسهیلات باهدف تأمین مالی خرد راه‌اندازی شده است. نرخ سود این طرح تسهيلاتی بین 10 تا 18 درصد است که با توجه به شرایط دریافت تسهیلات و سپرده این نرخ سود تغییر می‌کند علاوه بر این اقساط این طرح نیز بین 18 تا 60 ماه تقسیم می‌شود.

نکته مهم‌تر اینکه بانک صادرات ایران با این طرح به پرداخت تسهيلات بعد از دو ماه سپرده‌گذاری تا 100درصد معدل موجودي اقدام می‌کند. علاوه بر این، تسهیلات طرح سنا، هم برای افراد حقیقی و شهروندان معمولی است و هم برای افراد حقوقی یا همان شرکت‌های بزرگ و کوچک است. در حقیقت، امکان افتتاح حساب و بهره‌مندی از مزاياي طرح براي شرکت‌ها و اشخاص حقوقي فراهم است، شرکت‌ها می‌توانند متناسب با امتياز متعلقه، کارکنان خود را براي دريافت تسهيلات به بانک معرفي کنند.

نحوه کسب امتياز در طرح سنا
يکي از مزیت‌های اين طرح نسبت به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ماه ‌شمار اين است که نحوه محاسبه ميانگين موجودي و کسب امتياز دريافت تسهيلات در اين طرح به‌صورت روزشمار بوده و مشتري امکان واريز و برداشت و انجام امور روزانه مالي خود را خواهد داشت و از همه مهم‌تر اینکه به این سپرده سود هم تعلق می‌گیرد.
بانک صادرات ایران برای این طرح مراحلی را در نظر گرفته که بسیار ساده و قابل‌دسترسی برای همه شهروندان است چراکه در گام اول باید افتتاح حساب کرد که حداقل مبلغ سپرده‌گذاری یک‌میلیون ریال است که امروزه برای بسیاری از مردم مقدور خواهد بود.

حداقل معدل ميانگين جـهت محاسبه امتياز دريافت تسهيلات 100 ميليون ريال است. با این حساب، امکان واريز و برداشت از حساب ميسر خواهد بود. همچنین مبناي دوره سپرده‌گذاری براي بهره‌مندی از امتياز تسهيلات، حداقل 2ماه خواهد بود. بعد از طي شدن حداقل مدت ماندگاري (2 ماه) معادل 100درصد ميانگين موجودي، تسهيلات قابل پرداخت است.

در گام دوم که گام دریافت تسهیلات است، حداقل 100 ميليون ريال و حداکثر 2 ميليارد ريال پرداخت می‌شود.
دوره‌ی بازپرداخت اقساط از 18 تا 60 ماه متغیر است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: