کد خبر: ۲۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 07 December 2022
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشت گندم در بیش از ۴۱۱ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: روند کشت پاییزه گندم در اراضی کشاورزی ادامه دارد.

بانکداری ایرانی- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشت گندم در بیش از ۴۱۱ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: روند کشت پاییزه گندم در اراضی کشاورزی ادامه دارد.

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کشت پاییزه گندم در اراضی استان اظهار کرد: از زمان آغاز کشت پاییزه گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۴۱۱ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۳۲۸ هزار هکتار گندم آبی و ۸۳ هزار هکتار دیم بوده است.

وی افزود: در مجموع ۶۷ درصد از سطح مصوب کشت پاییزه گندم اجرایی شده است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همچنین در ۱۶ هزار و ۲۸۵ هکتار از مزارع چغندرقند پاییزه کشت شده و ۲۲ هزار و ۶۰۱ هکتار نیز زیر کشت کلزای آبی و دیم قرار گرفته است.

نوروزی در خصوص طرح ملی گندم بنیان در خوزستان ادامه داد: از ۱۴ هزار و ۳۷۵ هکتار سطح مصوب طرح ملی گندم بنیان در استان ۷ هزار و ۷۲۷ هکتار زیر کشت رفته است و روند کشت باقی مانده این طرح نیز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: به منظور انجام کشت پاییزه تاکنون ۳۰ هزار و ۴۲۲ تن بذر گواهی شده، ۲۷ هزار و ۸۹۱ تن کود فسفات و ۱۲ هزار و ۹۳ تن کود پتاس در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

برچسب ها: کشت گندم ، خوزستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: