کد خبر: ۲۰۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - 28 November 2022
فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه ۱۵ روستای آق‌قلا با الگوگیری از عطاآباد اقدام به راه‌اندازی شهرک تخصصی روستایی خواهند کرد، گفت: ایجاد شهرک تخصصی روستایی مبل «چن‌سبیلی» در عرصه ۲۳ هکتاری از جمله آنها است.

بانکداری ایرانی- فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه ۱۵ روستای آق‌قلا با الگوگیری از عطاآباد اقدام به راه‌اندازی شهرک تخصصی روستایی خواهند کرد، گفت: ایجاد شهرک تخصصی روستایی مبل «چن‌سبیلی» در عرصه ۲۳ هکتاری از جمله آنها است.

سلیمان هاشمی امروز دوشنبه ۷ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آق‌قلا در جوار مرکز استان گلستان و دارای جغرافیای سیاسی مشترک با شهرستان گرگان است و یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آق‌قلا از لحاظ جمعیت چهارمین شهرستان و از لحاظ وسعت سومین شهرستان استان گلستان محسوب می‌شود، افزود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آق‌قلا اتفاق خوبی افتاده و مردم این شهرستان تحول و پیشرفت را در بخش‌های مختلف احساس کردند.

فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه امروز بزرگترین شهرک صنعتی و بزرگترین عرصه شهرک‌های صنعتی استان گلستان در آق‌قلا وجود دارد و این شهرستان مرز ورود به منطقه آزاد اینچه برون است، تصریح کرد: همچنین بزرگترین یادمان شهدای گمنام کشور در آق‌قلا وجود دارد و مرکز تشخیص بیماری‌های اسب کشور نیز مزیت دیگر این شهرستان است که به برکت هفته دولت افتتاح شده است.

هاشمی از ایجاد شهرک ۲۱ هکتاری کشاورزی به همت شرکت شهرک‌های کشاورزی استان گلستان خبر داد و بیان کرد: این شهرک کشاورزی بزرگترین شهرک کشاورزی استان گلستان محسوب می‌شود که فاز نخست آن عملیاتی شده و در مرحله طراحی و جانمایی واحدهای کشاورزی قرار دارد.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های آب، برق و گاز شهرک کشاورزی آق‌قلا در حال انجام است و تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، تولیدات این شهرک کشاورزی در حوزه سبزیجات، صیفی‌جات و گل و گیاه است.

فرماندار آق‌قلا با تأکید بر اینکه پروژه ۴ هزار هکتاری آبیاری تحت‌فشار در اراضی سد وشمگیر پروژه مهم دیگری است که در شهرستان آق‌قلا در حال پیگیری است، متذکر شد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، میزان سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۷۰ میلیارد تومان در تعهد دولت و ۳۰ میلیارد تومان سهم کشاورز است و ۶۸۰ بهره‌بردار و کشاورز از مزایای این پروژه منتفع خواهند شد.

هاشمی به ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد به‌عنوان پایتخت مبل ایران و دومین تولیدکننده مبل کشور اشاره کرد و توضیح داد: آیین کلنگ زنی و عملیات اجرایی شهرک تخصصی مبل در عرصه ۱۵ هکتاری برای ۱۸۰ واحد تولیدکننده مبل طی ماه‌های اخیر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و بیش از ۳۵۰ واحد تولیدی، کارگاهی و نمایشگاهی با اشتغالزایی برای سه هزار نفر در این شهرک تخصصی حضور دارند.

وی تأکید کرد: ۱۵ روستای دیگر آق‌قلا نیز با الگوگیری از عطاآباد اقدام به راه‌اندازی شهرک تخصصی روستایی خواهند کرد که راه‌اندازی شهرک تخصصی روستایی مبل چن‌سبیلی در عرصه ۲۳ هکتاری از جمله آنها است.

فرماندار آق‌قلا از احیای هفت واحد تولیدی راکد آق‌قلا طی یک سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: شهرک صنعتی آق‌قلا دارای ۲۲۷ واحد است که ۱۹۸ واحد در درون شهرک و ۲۹ واحد در خارج از شهرک صنعتی قرار دارد، ما از حضور همه سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی شماره دو و منطقه ویژه اقتصادی استقبال می‌کنیم و کارگروهی نیز برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان تشکیل شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: