کد خبر: ۲۰۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 26 November 2022
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه ۴۰۰ رسانه علیه ایران کار می‌کند، گفت: قیمت واقعی ارز کمتر از ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه ۴۰۰ رسانه علیه ایران کار می‌کند، گفت: قیمت واقعی ارز کمتر از ۲۵ هزار تومان است.

یحیی آل اسحاق در مورد علل نوسانات اخیر نرخ ارز به ایبنا گفت: قیمت واقعی ارز به نظر کمتر از 25 هزار تومان بوده و نمونه آن ارز نیمایی است که حتی عرضه آن بیش از تقاضای آن و نوسانات فعلی بازار ارز در نتیجه عوامل غیر اقتصادی، روانی و سوداگری بیان می شود.

وی افزود: عرضه ارز در ایران از ارز حاصل از صادرات، فروش نفت، خدمات، سرمایه گذاری خارجی و دیگر موارد تامین می‌شود و عمده عرضه ارز از طرف بانک مرکزی عرضه شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. میزان مصارف ارزی در حوزه تجارت، مسافرتی، دانشجویی و دیگر موارد در طول ده سال گذشته به طور متوسط هیچ وقت بیش از 60 میلیارد دلار نبود.

این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به قانون عرضه و تقاضا برای رسیدن به تعادل باید به دو طرف نگاه کرد. باید میزان عرضه و تقاضا مشخص و معلوم شود چه مقدار از تقاضا واقعی و چه مقدار از آن کاذب است و بر اساس اخبار روانی و شرایط خاص به وجود آمد.

آل اسحاق توضیح داد: در جهان حدود 400 رسانه علیه ایران کار می‌کنند. علاوه بر این ذینفعان بازار ارز، دلالان و افراد سودجو کسانی هستند که باعث ایجاد اثرات روانی در بازار ارز شده که اثرات این اقدامات مغرضانه سبب ایجاد تقاضایی بسیار بالاتر از نیاز واقعی برای ارز می‌شود.

باران ایرمان
منبع: ایبنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: