کد خبر: ۲۰۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - 17 November 2022
صورت‌های مالی شرکت‌ها با ایجاد امکان مقایسه عملکرد می‌تواند یکی از مهمترین دلایل انتخاب سهم و بهره‌مندی از خدمت یک شرکت بیمه‌ای باشد که در ماراتن این انتخاب بیمه دی با توجه به سودآوری و رشد درآمد خالص در صورت‌های مالی ۶ ماهه اول سالجاری و پیش بینی روند رو به رشد گزینه مناسبی به نظر می‌آید.

صورت‌های مالی شرکت‌ها با ایجاد امکان مقایسه عملکرد می‌تواند یکی از مهمترین دلایل انتخاب سهم و بهره‌مندی از خدمت یک شرکت بیمه‌ای باشد که در ماراتن این انتخاب بیمه دی با توجه به سودآوری و رشد درآمد خالص در صورت‌های مالی ۶ ماهه اول سالجاری و پیش بینی روند رو به رشد گزینه مناسبی به نظر می‌آید.

این شرکت خصوصی که با نماد “ودی” از مهرماه ۸۸ در بازار فرابورس فعال است، طبق صورت‌های مالی ۶ ماهه اول سالجاری با کسب سود خالص ۲۹۹ میلیارد تومانی و تحقق سود ۵۰۳ ریال به ازای هر سهم توانسته از بیمه‌های هم‌قطار خود ازجمله ما، میهن، نوین، پارسیان، سینا، کوثر، آسیا، معلم و تجارت‌نو پیشی گرفته و اطمینان خاطر بیشتری بر ای سهامداران عمده و خرد خود فراهم کند. تیم مدیریتی بیمه دی با چیدن پلن درآمدی حساب شده و تحولات بنیادی که در درآمد خالص و ناخالص این شرکت به خوبی مشهود است، روند رو به رشد و پایداری را برای حال و آینده شرکت رقم زده‌اند.

زنجیره حساب شده درآمد

بیمه دی در صورت‌های مالی ۶ ماهه اول سالجاری از محل حق بیمه ناخالص درآمد قابل قبولی کسب کرده ، این شرکت بیمه ای با تحقق ۴ هزارو ۳۶ میلیارد تومان درآمد ناخالص از محل صدور انواع بیمه نامه و واگذاری اتکایی در مقایسه با رقم یک هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان ۶ ماهه سال گذشته رشد ۱۰۲ درصدی را رکورد زده است. به گزارش تصویر روز در حلقه مرتبط دیگر با درآمد، واگذاری ۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان حق بیمه اتکایی، اقدام هوشمندانه ای است که این شرکت ترجیح داده جهت جلوگیری از زیان احتمالی بخشی از ریسک را بین سایر شرکت های بیمه ای توزیع کند. به این ترتیب حق بیمه خالص (سهم نگهداری) دی، با رشد ۲۰۵ درصدی نسبت به دوره ۶ ماهه سال گذشته به مبلغ یک هزارو ۷۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

پیشی گرفتن عملکرد ۶ ماهه از یک سال

در صورت های مالی مورد اشاره، عملکرد بیمه‌ای دی به عنوان فصل مهم دیگری از فعالیت این شرکت در مقایسه با کل سال ۱۴۰۰، گواه آن است که زیان حاصل شده از صدور انواع بیمه نامه‌ها با رقم خوبی به سود تبدیل شده که از این رو افزایش قیمت سهم و سود تقسیمی با رقم قابل توجه دور از ذهن نیست. دردوره زمانی مورد اشاره ۸۱۰ میلیارد تومان حق بیمه در مقابل ۳۰۱ میلیارد تومان خسارت پرداختی نسبت ۳۷ درصدی سود آور را بر ای شرکت در پی داشته است. در این فهرست با صدر نشینی بیمه‌های درمانی، در حالی ۷۵۶ میلیارد تومان عاید شرکت شده که خسارت کمتری معادل ۲۷۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.به گزارش تصویر روز هرچند در گزارش تفسیری هیأت مدیره شرکت بیمه دی مهمترین دلیل پایین بودن حق بیمه سال ۱۴۰۰ تمدید قرارداد درمان گروهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۰ به مدت ۵ ماه قید شده، ولیکن پیشی گرفتن رقم فروش به خسارت با توجه به اینکه همواره این رشته زیان ده می باشد جز با مدیریت بهینه پرتفوی مقدور نخواهد بود که در ویترین عملکرد این شرکت بیمه‌ای این مهم برای رشته های دیگر نیز به خوبی منعکس شده است.

سرمایه گذاری دست ُپر

شرک ۵۹۵ میلیارد تومانی دی، در ۶ ماهه اول سالجاری سرمایه‌گذاری آینده نگرانه‌ای انجام داده است. این شرکت با سپرده‌گذاری بلند مدت، سرمایه گذاری در انواع صندوق ها و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بیش از یک هزار و۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته که ازاین محل تا کنون ۲۳ میلیارد تومان سود حاصل شده که ادامه دار خواهد بود.

نیم نگاه

شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال ۱۳۸۳ با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ج.ا.ایران و شورای عالی بیمه، در رشته‌های مختلف به ثبت رسید. نکته مهم در رزومه این شرکت بهرمندی از کارشناسان متخصص و متبحر صنعت بیمه و همچنین گسترش شبکه فروش در تمامی نقاط کشور با سرلوحه قراردادن شعار تعهد، تخصص و نوآوری است. ۳ اصل مهمی که محمد رضا کشاورز مدیرعامل این شرکت با تاکید برهفت نکته کلیدی شناخت واقعیت موجود، چشم‌انداز، ریسک استراتژیک، تیم همکاران، توجه به مشتری، نقش مدیران و دلبستگی و تعصب سازمانی سعی داشته مدیران و کارکنان مجموعه متبوع خود را راهبری کند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: