کد خبر: ۲۰۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 12 November 2022
بانک ایران‌زمین ازجمله بانک‌هایی است که با بهره گرفتن از سه ابزار مهم بانکداری نوین، تعهد به قوانین و مقررات بانک مرکزی برای فعالیت سالم و همچنین داشتن کارمندان متعهد و دلسوز ، تلاش می‌کند تا آینده روشنی را رقم بزند.

بانک ایران‌زمین ازجمله بانک‌هایی است که با بهره گرفتن از سه ابزار مهم بانکداری نوین، تعهد به قوانین و مقررات بانک مرکزی برای فعالیت سالم و همچنین داشتن کارمندان متعهد و دلسوز ، تلاش می‌کند تا آینده روشنی را رقم بزند.

به گزارش بانکداری ایرانی، در شش‌ماهه منتهی به 31 شهریور 1401 بانک ایران‌زمین حدود 89 هزار و 201 میلیارد ریال مانده تسهیلات پرداخت کرده بود که بر اساس آن سود وجه التزام تسهیلات بانکی در شهریور 1401 به مبلغ شش هزار و 758 میلیارد ریال شد این در حالی است که در سال گذشته این بانک مبلع سه هزار و 798 میلیارد ریال بود. بر همین اساس 78 درصد رشد یافت.

در حقیقت بانک ایران‌زمین در شش‌ماهه موردبررسی مبلغ 9 هزار و 595 میلیارد ریال درامد کسب کرد که شش هزار و 758 میلیارد ریال متعلق به وجه التزام تسهیلات بانکی و مبلغ یک هزار و 340 میلیارد ریال متعلق به سود اوراق بدهی و مبلغ 695 میلیارد ریال به سود سپرده‌گذاری اختصاص داشت.

بانک ایران‌زمین برای بخشی از سپرده‌های خود نزد بانک مرکزی مبلغ 9 هزار 24 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشدی 28 درصدی داشت . سپرده قانونی برای تضمین 50 هزار میلیارد ریالی بانک است که در حقیقت از سوی بانک مرکزی برای سپرده‌گذاری‌های بانک ایران‌زمین بداشت و نگهداری می‌شود و برای همه بانک‌ها این قانون اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، بانک ایران‌زمین بر اساس سه عنصر قوی فعالیت می‌کند که همین سه عامل می‌تواند آینده بانک را روشن نشان دهد. عناصر مانند کارکنان متعهد، خدمات نوین و بر اساس تحولات روز کشور و توانایی در تطبیق خود با قوانین بانک مرکزی است.

در خصوص کارکنان بهترین مدعی سخنان مدیرعامل بانک است که چند روز پیش گفت: «کارکنان سرمایه اصلی بانک هستند و روحیه و نوع نگرش بین همکاران بر پایه همکاری است که می‌تواند بانک را در برابر تمام فراز و نشیب‌ها حفظ کند و به نتایج قابل‌توجهی برساند. تیم بانک ایران‌زمین چندی پیش در مسابقات جام فوتسال بتیس با شکست رقبا به مقام قهرمانی این جام رسید. در پایان این مراسم از بازیکنان تیم فوتسال بانک ایران‌زمین تقدیر و قدردانی شد.»

این موضوع نشان‌دهنده مساله خدمت‌رسانی به مشتریان بانک را پوشش می‌دهد چراکه تمام تلاش بانک این است که بتواند با بهره گرفتن از ابزارهایی مانند نئو بانک، بانکداری دیجیتالی و دیگر ابزار نوین به جایگاه مناسبی در بانکداری نوین برسد. در خصوص هماهنگی با بانک مرکزی نیز می‌توان به مساله رعایت قوانین بانک مرکزی که تضمین‌کننده سلامت بانک‌هاست متعهد بوده و موضوع سپرده قانونی یکی از همین مدعاست.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: