کد خبر: ۲۰۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 26 October 2022
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال رکورد تولید خرما با ٢٥٦ هزار تن و همچنین رکورد خرید توافقی خرما با رکورد ٩٦ هزار تن در اختیار استان خوزستان قرار گرفت.

بانکداری ایرانی - ایسنا/خوزستان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال رکورد تولید خرما با ٢٥٦ هزار تن و همچنین رکورد خرید توافقی خرما با رکورد ٩٦ هزار تن در اختیار استان خوزستان قرار گرفت.

محمد حسنی نسب در نخستین همایش نخلستان در نوار مرزی جنوب غرب کشور که امروز در سالن همایش‌های منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یکی از مهمترین مناطق ژنتیکی خرمای جهان بوده و از لحاظ تنوع ارقام، ٧٥ رقم خرما دارد.

وی افزود: امسال رکورد تولید خرما با ٢٥٦ هزار تن و همچنین رکورد خرید توافقی خرما با رکورد ٩٦ هزار تن در اختیار استان خوزستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، حسنی نسب تصریح کرد: شهرستان آبادان نیز رتبه دوم خرید را از آن خود کرده است.

این همایش به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی کربلا و با حضور مسئولین شهری و استانی و کشاورزان و بهره‌برداران منطقه برگزار شد و در پایان این همایش از تعدادی از کشاورزان نمونه شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها: خرما ، خوزستان ، تولید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: