کد خبر: ۲۰۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 09 November 2021
بانک تجارت در روزهای اخیر شرایط متفاوت و به‌مراتب بهتری را نسبت به دوره های مالی قبل تجربه می کند. از طرفی بورس سهام بانک تجارت را بیمه کرده روی سهام بانک تجارت اوراق اختیار فروش منتشر شد و از طرف دیگر سود ناخالص بانک تجارت افزایش معناداری را در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به ماه‌های قبل و سال قبل تجربه کرده است.

خبرهای بنیادی بانک تجارتبانک تجارت در روزهای اخیر شرایط متفاوت و به‌مراتب بهتری را نسبت به دوره های مالی قبل تجربه می کند. از طرفی بورس سهام بانک تجارت را بیمه کرده روی سهام بانک تجارت اوراق اختیار فروش منتشر شد و از طرف دیگر سود ناخالص بانک تجارت افزایش معناداری را در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به ماه‌های قبل و سال قبل تجربه کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی و بر اساس گزارش‌های بانک تجارت در پایان شش‌ماهه منتهی به شهریور 1401 بانک تجارت بیش از 51 هزار میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرد که نسبت به دوره قبل در سال 1400 بیش از 51 درصد رشد داشته است را که در شهریور سال قبل تنها 34 هزار میلیارد ریال سود ناخالص داشت.

در شهریور سال گذشته بانک تجارت 3030 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده که 181 هزار میلیارد ریال درآمد داشته و در شهریور سال جاری 4280 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده که درآمد آن 234 هزار میلیارد ریال بود. در مقابل سال گذشته 3831 هزار میلیارد ریال سپرده جمع‌آوری‌شده که برای آن 146 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت شد در شهریور امسال 5288 هزار میلیارد ریال سپرده جمع شد که برای آن نیز 182 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت شد درمجموع در سال گذشته 34 هزار میلیارد ریال سود ناخالص و در سال جاری 51 هزار میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی شد.

بیمه شدن سهام بانک تجارت در بورس
در مقابل این افزایش 51 درصدی سود ناخالص بانک تجارت که سهام این شرکت را به دلیل افزایش سودآوری باارزش‌تر از گذشته ساخته است، بیمه کردن سهام بانک تجارت در بورس است چرا که به دلیل تأثیرگذاری سهام این بانک در بازار ، مانند دیگر سهام باارزش بازار سرمایه روی سهام این بانک نیز اوراق تبعی منتشر شد.
در هفته گذشته، نشستی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران هلدینگ‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار شد که از موضوع‌های مهمی که در این نشست به جمع‌بندی رسید، حمایت هلدینگ‌ها از سهام زیرمجموعه خود در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی بود. در پی تصمیم جدید مسئولان بازار سرمایه قرار شده است مقدمات عرضه اوراق اختیار فروش تبعی ۱۵ شرکت بزرگ و تأثیرگذار در بورس فراهم شود تا بلکه بورس تهران از این بحران و رکود رهایی یابد. عرضه این اوراق از سه شنبه ۱۹ مهر ماه آغاز شد.

به‌این‌ترتیب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار درصدد است اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پارسیان، ایران‌خودرو، سایپا، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پارس، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی مس، فولاد مبارکه، مخابرات و ارتباطات سیار ایران را منتشر کند.

برای بانک تجارت مقرر شد تا 521 میلیون ورقه سهم عرضه شود که حداقل معاملات روزانه 10 میلیون سهم بوده ودوره معاملاتی آن از 19 مهر 1401 تا 23 مهر 1402 خواهد بود.

در حقیقت تاریخ سررسید این اوراق 23 مهر 1402 خواهد بود. قیمت اعمال اختیار فروش تبعی 1780 ریال است درحالی‌که قیمت روز سهام بانک تجارت 1343 ریال است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: