کد خبر: ۲۰۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور بانک ملی ایران از آمادگی این بانک برای رفع نیاز مالی واحد‌های تولیدی از طریق زنجیره تامین و تعمیم این فرآیند نوین نظام بانکداری به سایر بانک های کشور خبر داد.

معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور بانک ملی ایران از آمادگی این بانک برای رفع نیاز مالی واحد‌های تولیدی از طریق زنجیره تامین و تعمیم این فرآیند نوین نظام بانکداری به سایر بانک های کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد نجف زاده در شصت و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، استاندار فارس، رئیس اداره امور شعب استان و مدیران شبکه اقتصادی و واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان برگزار شد، ضمن تشریح روند فعالیت SCF (تامین مالی زنجیره تامین) در سیاست گذاری های اخیر بانک ملی ایران، تنها راه برون رفت از این معضل اقتصادی را تغییر رویکرد بانک ها به سمت و سوی زنجیره مالی تامین دانسته و افزود: هم اکنون بانک ملی ایران با تمرکز بر شبکه سازی SCF ، در مشارکت با بسیاری از واحد‌های تولیدی نقش واسطه ای و موثر خود را با دقت کامل انجام داده و شاهد نتایج ثمربخشی در این زمینه بوده ایم.

وی ضمن تشریح نسبت‌های نقدینگی شبکه بانکی کشور، میزان منابع تودیعی نزد بانک ها را پاسخگوی تامین پولی واحدهای تولیدی ندانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد ناترازی درخواست تامین مالی واحد‌های تولیدی کشور با منابع موجود نزد بانک ها هستیم .

معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو بانک ملی ایران صدور اوراق گام را یکی دیگر از راهکارهای ثمربخش جایگزین تامین مالی واحد‌های اقتصادی از طریق تسهیلات ارزی و ریالی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای محوری تامین مالی بانک های بزرگ دنیا، اجرای علمی و دقیق SCF بوده که عمدتا واحد‌های نیازمند مواد اولیه را از الزام به اخذ تسهیلات پولی بی نیاز کرده است .

در این نشست، نقطه نظرات، چالش ها و راهکارهای بهینه سازی عملکرد واحد‌های مستقل تولیدی و بازرگانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

همچنین مقرر شد نشست دیگری با حضور دکتر نجف زاده به عنوان نماینده عالی شورای هماهنگی بانک های کشور، دکتر صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی و روسای بانک های استان فارس برگزار و چالش ها و راهکارهای رفع موانع موجود مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: